onsdag 14 december 2011

Projekt byrå klart














Hej!


Nu äntligen är mitt lååånga projekt byrå klart. Jag slipade den. Jag målade den med grundfärg.
När målarkläderna var på och lackfärgen skulle målas på fick jag se att all grundfärg spruckit sönder.. Bara att börja om. Använde en värmepistol och skrapade samtidigt bort all färg och underliggande lack med en skrapa. Sedan slipade jag bort det sista med min kompis slipmaskinen. Sen var det dags att måla igen. Så nu hoppas jag att det håller.. ;) Att allt ska ta så mycket mer tid och energi än man trodde från början, det är ett stående skämt i det här huset.. Sambon blir vansinnig varje gång han håller på med något, eftersom det alltid är något som krånglar så att det drar ut på tiden.. hihi.. det är nog något husspöke som retas med oss..




Nu är den iallafall inne och i tv-rummet fick den stå. Jag pyntade lite på den i måndags kväll. Som ni ser är soffbordet fortfarande inte målat. Kanske hinner jag före jul.. ;)

Önskar er en toppen dag! Nu ska jag in och titta på alla fina blogg-hem på läslistan.. Myys! Det behöver jag, det är mycket tråkigheter i vårt liv just nu..




Kram /Anna

9 kommentarer:

Unknown sa...

Blev jättefint Anna. Tråkigt när det är så mycket krångel ibland. Man brukar ju säga det att har det väl börjat krångla så fortsätter det gärna. Som tur är har jag ju en färgexpert här hemma som kan förutse sådant...alltså färgkrångel:)
Hoppas det ordnar sig med allt...

Kram Anna

Mette`s hus og hjem sa...

Hei på deg :)
Så fin blogg du har, mange nydelige bilder av ditt koselige hjem :)
Legger meg til som følger og gleder meg til å se mere fra deg :)

Ønsker deg ei fin førjulstid
Klem Mette :))

Photo by Maria sa...

Vad tråkigt att få göra om allt =( Men så snyggt det blev till slut =)

Kram Mia

Grodmamman sa...

Det är precis sånt där krångel som får mig att avstå från att måla möbler!:) Tur att det blev ett så fint resultat efter allt slit!
Hoppas att alla tråkigheter omkring er löser sig till det bästa.
Kram

Trädgårdsgatan 6 sa...

Hej Anna,

Vilken fin blogg och vilket inspirerande hem Du har. Jag tror att Du och jag har väldigt liknande stil och smak, kul! Hittade hit häromdagen och vet redan nu att jag kommer bli stadig besökare här i framtiden.
Jag gissar också att vi faktiskt inte bor så långt ifrån varandra :)

Ha det gott!

Kram Maria på Trädgårdsgatan 6

, sa...

Visst är det tråkigt att måla när det inte blir bra.
Jag har hitta en färg som är kanon bra! Inget förarbete behövs. Ingen slipning, ingen rengöring. Möjligtvis damma av ev. damm... ;)
Kolla gärna min blogg för bilder och information, även försäljare. Finns under fliken chalk paint.
Bästa färgen någonsin, lovar :)

Fin blogg du har!
Kram Anna Lena

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig !

Det blev jätte fint !
Det kommer bli jätte fint när du målar om bordet
men visste du att Julen kommer ändå om bordet vit eller furu färgad....
Bättre ta en dag i sänder om ni har mycket runt om er . Hoppas att allting ordnar för er !

Här är det också en sån dag!
Under en gosig filt och bloggar...
Men sånt behöver man också ;)

Ha en fin fortsättning på torsdagen!

Kram

Line Elisabeth sa...

Hei:)

Så fin den ble, og så koselig du har pyntet den:)
Mange nydelige bilder av hjemmet ditt, her likte jeg meg:)
Legger meg til som følger, gleder meg til å følge deg videre:)

Klem Line E.

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hej Anna... Jättefint blev det.. håller m jobbit m krångel.. önskar dig en bra helg kram sussie