fredag 23 december 2011

Årets julgran









Hej!
Tänk att det är julafton imorgon! Vi ska vara här, med hela min stora familj. På Juldagen är vi bjudna till C:s mamma. Hela veckan har gått åt till de sista förberedelserna. Nu på morgonen fick jag för mig att koka knäck. Hade nästan lagt ned det projektet eftersom jag aldrig lyckas få den bra iallafall, men jag tänkte att jag gör ett försök. Jag stod och hällde upp i formar medan Signe lekte med burkar på golvet nedanför mig. Rätt vad det är hör jag Signe säga "mmmm".. "mmmm".. Det är så hon brukar låta när hon äter, så jag tittade ner, jodå, någon hade öppnat skafferilådan där vi brukar ha godis, fått upp locket på en burk och stod och åt på rischoklad! Till saken hör att jag stod typ 5 cm från henne, men jag var väl så inne i knäcken och trodde att burkarna var orsaken till att hon var så nöjd, hihi.. Annars är det vääääldigt mammigt just nu.. men rischoklad verkar ju vara grjen så jag kanske ska gå ifrån mina principer om "noll socker" bara för att göra henne nöjd.. ;)

I onsdags kväll blev granen klädd. Såhär blev den iår. Jag känner som sagt för lite mer röda detaljer än vanligt. De små söta vimplarna hängde ju över skänken förut, men jag köpte en till så jag kunde ha dem i granen istället. Vill du se hur granen sett ut tidigare år klicka HÄR och HÄR

Önskar alla som läser en riktigt GOD JUL! Hoppas att ni får njuta av mycket mys, god mat och härlig stämning!


Varma Julkramar /Anna

6 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
härliga bilder :)

Jag önkar dig och din familj en riktigt fröjdefull jul!
Varmaste kramen
sandra

Unknown sa...

Hej Anna!
Påhittig din lilla Signe. Tack för hälsningen till Julia, hon är allt inne och kikar på kommentarna:)

Här ska vi koka knäck i kväll, det är det sista som är kvar.

Vi ska provsmaka på julmaten också...

GOD JUL till dig och familjen!

Kram Anna

Marie sa...

Så mysiga bilder, så fin julgranen är!

Önskar dig och familjen en riktigt God Jul!

Kram Marie

Photo by Maria sa...

Det är så snyggt att ha granen i en zinkbalja.. Skall leta efter en sådan när loppisarna drar igång till våren =)

Ha en fin Lille-Julafton..


Kram Mia

Rose Garden Malevik sa...

Hej Anna
Så fiiiint du har det :)
å missa nu inte.....

C
H
R
I
S
T
M
A
S

P
A
R
T
Y

De e kul att vara med :)
Å jag önskar dig en riktigt
GOD JUL
VÄLKOMMEN
Håkan

Hem och Harmoni Marie sa...

God Jul Anna!
Kram Marie