tisdag 27 december 2011

Julklappar







Hej!

Idag visar jag som utlovat några av Signes julklappar. Jag hade planerat sedan länge att börja samla på dessa underbara kaniner till henne. När jag berättade det för Signes farmor kom det fram att hon tänkt samma sak. Så familjen byggs på fortare än väntat, hihi. Den stora flick-kaninen fick Signe av oss, den lilla bebiskaninen i barnstol fick hon av sin farmor. Så söta! Och mer är på g till födelsedagen..


Idag jobbar pappan i huset igen och jag och Signe är hemma och tar det lugnt. Imorse somnade vi om och sov till klockan nio, vilket resulterade i ett konstigt sovschema idag. Stackars lilla snuttan var så trött nu efter lunch så hon fick gå och lägga sig efter sista tuggan. Får se hur det går ikväll.. Har det blåst hos er också inatt? Här trodde jag att taket skulle blåsa bort igår kväll, fyy vad läskigt.. och värre är det med alla höga björkar runt vårt hus.. Men de klarade sig den här gången också. Vi har tagit ner 6 av 16 träd iår, och fler får det nog bli. Några stycken räcker för min del.


Nej, nu ska jag kika in till er en stund medan tid finns.


Kram /Anna

8 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Anna!
Julen har varit bra men vad fort den går över.
Förstår att Signe tycker om kaninerna. Tror nog min 12 åring skulle kunna tänka mig en...fast de är i Skv och köper den efterlängtande mobilen....nu kanske det blir lugnt på den fronten!

Ha en mysig dag du och lilla Signe!
Kram Anna

Photo by Maria sa...

Så söta små och stora kaniner..

Här har det med blåst ordentligt i natt, vi har ju med höga träd runt huset så det känns lite otäckt när det tar i..

Ha nu en fortsatt fin tisdag..

Kram Mia

Hem och Lycka sa...

Tänker samma tanke här till Filippa men min lilla tjej skiter högaktningsfullt i dem än så länge.. ;-) kram

Jordgubbar med mjölk sa...

Hej Anna!

Visst är kaninerna helt ljuvliga, och möblerna, så söta! Jag hoppas kunna hitta en lite större möbel som kan fungera som kanin-skåp framöver, jag vet inte vem som är mest förtjust, jag eller Thea ;-)

Våra kaniner är köpta från olika säsonger, därav de olika kläderna. Den första köpte jag för 4-5 år sedan tror jag!

Kram Miriam

Vintage House sa...

ja de är så söta de kaninerna:)

Tusentack för din grattishälsning, det har varit en mysig dag....
kram
sandra

Kamomilla sa...

Halloj! Länge sen jag hann lämna en hälsning här, men jag ser att ni har det gott! :)

Ekomam sa...

Hej Anna!
de där små söta ninisarna är ju helt oeotståndliga. Vi har allt ett par vi också. Men ännu har inte liten fått någon..

Det där med oron över höga träd, det förstår jag precis. Lustigt nog har jag alltid levt med en allt för hög gran på tomten, både hos pappa och här hos oss. Tror alltid att den ska komma då det blåser ordentligt.

En god fortsättning önskar jag er. Kramar Carolina

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Usch lider du också av den hemska åkomman migrän, inte kul! Nu har den värsta smärtan övergått i hanterbar smärta, kommer ha lite "baksmälla" i några dagar men det är bara gilla läget. De är så rara de där kaninerna. Det får bli till framtidens barnbarn ;)
Må så gott
Kram Marie