fredag 5 mars 2010

Mina bebisar...

Hej!

Men kolla här! Här står mina bebisar "tripp trapp trull" i källaren och växer till sig efter vinterns vila. Jag klippte ner mina pelargoner för ett tag sen och har börjat vattna dem lite försiktigt. De avklippta "grenarna" satte jag i vatten för att se om jag kanske kan få dem att bilda rötter så att jag kan sätta dem i ny jord.. och kolla- på den ena har det redan bildats en liten knopp! Snacka om vårkänslor man får nu då.. =)

Jag tog in det här bordet så att de skulle få torka upp lite- det hade stått ute och nästan frusit fast.. och när jag tog in det började myror att knalla runt på golvet i källaren.. tror ni att sambon var glad? ;)


Ni kanske kommer ihåg att jag gjorde ett par tavlor för ett par veckor sen som jag länge haft i idé-rummet i huvudet.. såhär blev de..


Ni är väl dötrötta på min hängare i sovrummet vid det här laget.. men det är så fint ljus där inne i o med det stora fönstret på motsatt sida plus de vita tapeterna.. därför är det toppen att fota där.

Idag är det fredag! Härligt! Jag har kännt mig lite hängig i veckan och haft lite feber, halsont och huvudvärk från och till.. men idag känns det lite bättre. Vi har inget planerat i helgen och det ska bli så skönt att bara göra det man känner för! Nu tänkte jag måla och kanske pyssla lite sen.. =)

Ha en trevlig helg! Tack för att ni kikar in här..

Kram /Anna

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Lycka till med dina "bebisar"!:)
Jag har heller inte känt mig helt bra denna veckan och det ska bli skönt med helg nu. Det var länge sedan jag längtade så efter fredag!:)
Ha en bra helg!
Kram

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Hoppas du piggar på dig, inte kul att vara förkyld.
Vad många bebisar du har och vad roligt att se att de trivs och växer till sig. Tänk om några månader har nog bebisarna blivit söta tonåringar....
Ha nu en skön helg och krya på dig, snart kommer våren!!!
Kramar i massor Raina

Vintage House sa...

Hej,
har plockat upp min mårbacka och hoppas att de klarar sig
hoppas du känner dig bättre och att du får en härlig helg
kram sandra

irene sa...

Åååå så roligt med sticklingar!
Ser fram emot å se de stora....
Ha en bra helg!

Kram Irene

A home far away sa...

Kikar in och önskar trevlig helg!

Kram Gunilla i Singapore

Helena Dovier sa...

Vilka toppensnygga tavlor med notorna - den idén lägger jag genast till min "samlarhög"! Hoppas att du har haft en bra lördag och att du känner dig lite piggare nu.

Kram från Helena

Skomakartummen sa...

Vad du är duktig med bebisarna... Ja våren längtar man verkligen efter, dock inte att tvätta fönster. Solen sken så fint men rena det var inte mina fönster. *ler* Härlig helg kram sari

Lilla huset på prärien sa...

tjusigt anna! själv har jag tagit död på mina pelargoner tyvärr... i år igen. jag får köpa nya helt enkelt :)

kram jenny