fredag 26 mars 2010

drömmen om en trädgård...

Hej!
På bokrean köpte jag mina två första trädgårdsböcker..
- Drömmen om en trädgård av Sanna Töringe. Foto: Helene Toresdotter.
- Idéer för en trivsam trädgård av Britt-Louise och Göran Malm.


Och när man sitter och bläddrar och ser dessa bilder längtar man något så otroligt efter vår och sommar, att få greja i vår alldeles egna trädgård för första gången..




Alla bilder är från boken Drömmen om en trädgård.

De sammanfattar det precis så som jag skulle vilja ha det! Men hur börjar man? Vart ska jag plantera första rabatten, och vad ska jag ha i den? Vad är en bra plats? Ja ni märker att jag verkligen behövde de här böckerna, för trädgård är verkligen inte min starka sida. Man kan inte tro att jag har en morfar som är f.d. trädgårdsmästare.. ;)
Morfar; var snäll och kom hit och bo hos oss i vår när väl snön har försvunnit; hjälp mig att börja!

Ni har väl förresten inte missat tävlingen jag länkat till i sidospalten. Trädgårdsmöbler för 5000:- lottas ut från brafab.se. klicka på bilden med trädgårdsstolen så kommer ni dit. Den håller på t.o.m. 31/3.

Kram /Anna -
vars fingrar inte är gröna!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Anna!
Kul att du tittade in. Trodde "ni" hade glömt eller rättare sagt tröttnat på mig....
Börjar bli sugen på att börja ta lite kort. Håll utkik snart kanske det kommer ett inlägg. Har faktiskt saknat bloggandet men det har varit skönt också. Trevlig bok, jag älskar att vara ute och pula i trädgården, men visst är det svårt att få till det. Lycka till och hoppas morfar nappar på erbjudandet:))
Kram Anna

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

hej Anna,,
härlig bok va kul att du mee köpt lampan kul o få se den hos dig sen...kramar sussie

Kamomilla sa...

Jag kan inget heller och skulle säkert behöva ett ton olika böcker... Men jag måste erkänna att jag aldrig varit riktigt intresserad heller... Njuter nog av andras trädgårdar!

tre nyanser av vitt sa...

Hmmm trädgård...jag både vill och inte vill att snön ska försvinna.Vill för att då blir det varmt och vår men vill inte för att vår trädgård i sand kommer fram. Jag får göra som dig skaffa inspirationsböcker. Lyxigt att ha en trädgårdsmästare i familjen.
Kram Marie