torsdag 17 september 2009

Planteringsbord?

Hej alla söta!

Jag nämnde väl för en tid sen att jag fått en möbel? Ja fick och fick, jag sade att om det ändå skulle eldas upp så kunde jag lika gärna ta det. Jag tänkte måla det och ställa det i något hörne i huset, men ni vet här bygger man inte Rom på en dag, hihi.. så det fick hamna som avlastningsbord/planteringsbord utanför altanen så länge.. Ja smutsigt och så är det fortfarande, och allt har bara hamnat där slumpmässigt.. så det är ingen stylad bild på det ni får se idag.. Ser ni den hängiga pelargonen? Den stackarn blåste ner härom dan och jag satte den i en annan kruka i all hast och sen har den bara blivit liggande där.. den där lavendeln som skulle blomma så fint har verkligen gjort narr av mig; Inte en enda blomma har jag sett!! Nu halvligger han till och med, men flina åt mig- det kan han än.. ;)



Men jag måste säga att nu när bordet stått där ett tag tycker jag faktiskt att det skulle bli tomt utan det.. så något fint bord får nog hamna där nästa år.. för detta skulle nog bli fint som pysselbord med, tror ni inte?


Burken med snöret i är så fin tycker jag, har sett den hos andra bloggare, och sneglat på den när jag varit i olika butiker. Men nu när jag var på Änglahuset senast så slog jag till. Den passade ju ganska bra där den med.. det ser ut som jag verkligen pysslar vid mitt planteringsbord.. hihi.. Det ser ut som jag var på väg att plantera om en blomma (den hängiga pelargonen) eller på väg att binda en krans men satte ner sakerna och började på något annat.. och det är ju så det är med.. bara det att jag blir fast med att greja någon annanstans, och kommer aldrig tillbaka till pysslandet jag tänkte mig från början.. =)

Igår var vi och köpte två soffor! 2 vita ektorp precis som jag tänkt mig.. fast begagnade och med sprillans nytt tyg till. Alltså som nya fast 2 till priset av 1.

Nej hörrni, nu ska jag inte sitta här och blogga längre, nu ska jag läsa era bloggar! hihihi

Kram /Anna

10 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vilket fint bord, står jättefint där men skulle även funkar kanon som pysselbord!

kram Mia

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vilket rart bord! Jättefint, skulle vilja ha något liknande att ha som "blomster/planterings bord"...

Hoppas du får en trevlig torsdag! Kram kram Maria

Grodmamman sa...

Ser jätte fint ut!
Min bror och svägerska köpte också en Eketorp soffa på Blocket och fick med en helt ny extra klädsel. De är jätte fina, men där går nog gränsen för mannen här hemma!:)
Kram

Kamomilla sa...

Om det inte flagar sådär rysligt så skulle jag nog låta det vara sådär shabby chic som det är. En äkta patina vinner långt över en senare tillfixad. :)

Ekomam sa...

hej där! Så fint och enkelt du fixar! tack för dian kommentar hos mig! det är lycka för mif det, att skapa från ingenting, gratis och kunna skörda (i dubbel bemärkelse) av det sedan!

Photo by Maria sa...

Grattis till sofforna :-D

Blev ju bra att ställa bordet där på altanen och det skulle säkert funka som pysselbord oxå..

Ha en bra fredag..

Kram
Mia

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Bordet var helt underbart!!! Och Anna... vet du jag skulle inte fixa och måla det. Låt det bara vara för det är såå vackert då det är riktigt shabby.

Ha en härlig helg!

Kram Anita

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll!! bordet va jättefint härligt slitet.. ja håller me burken m snöret va så himla fint.. trevlig helg sussie

Karin Krut sa...

Hej Anna! Hur har du det så här på höstkanten :) Bordet är jättefint! Ibland är det ju faktiskt så det blir bäst.. när man liksom ställer dit nåt bara, så länge! Hemma hos mig blir det ofta så :) Jag ska bara... och sen blir sakerna kvar :) Svarta bordet ser jättefint ut, vilken bra ide med krita och penna!
Ha en skön söndag
Kram Karin

Malin sa...

Hej Anna! Kul med nya soffor, de vill man komma o spana på någon dag! Vi hämtade oxå soffor igår, två blåa plychsoffor och en fåtölj från början av 80-talet, nästan antika vill säga! Plych känner sig även hemma i sofforna.. =) kanske ses vi ikväll! Kram kram kompis