måndag 15 mars 2010

Vårkänslor ♥

Nu känner jag att det börjar närma sig vår! Jag har nämligen ett antal vårtecken att lägga till på min lista;

- Jag har fått världens dunderförkylning.. och det brukar man väl få en gång per årstid ungefär.. alltså måste det vara ett tecken på årstids-skifte. ;) (Att jag ser ut som en clown med min svullna röda näsa efter alla snytningar måste ju ses som enbart bonus för sambons del)

- Jag är så ovan vid ljuset att jag knappt kan hålla ögonen öppna när jag är ute med Frasse. Det kan bero på att...

- Inne tycker jag inte att det är lika ljust.. det känns fortfarande som det är vintermörkt och grått.. men det var visst för att fönstren är så skitiga att det knappt går att se ut.. ;)

- Frasse fäller med stort F! Lika med; En sväng med dammsugaren per dag. Minst. Råkar man vara latkorv en dag eller två får man ta sig fram i drivor med mörkbrunt hår.

Frasse, är det du som ligger där i hörnet?
*går för att klappa*
*upptäcker att det inte var Frasse*

Sen har jag ju köpt pärlhyacinter. Ett säkert kort om man vill få ett vårigare hem. Den ena planterade jag med lite silkespapper runt i min såsterrin.


Den andra i en gammal patinerad lerkruka..


Kolla in det här slagfältet då! Här har det rivits badrum förstår ni! Kakel och klinkers har inhandlats. Det var en baggis. Det svåra kommer nu.
Anna = romantiker som vill omge sig med vackra möbler och saker med en gammaldags känsla.. så även i badrum..
Sambon = rörmokare som är praktisk till anlaget och som gärna vill prova sina leverantörers nya flashiga blandare med sensor...
Prova att kompromissa om det om ni kan! ;)


Ha en bra start på veckan!
Kram ///Anna

11 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Anna!

Va spännande med badrumsbygge. *ler* ja ibland får man vara listig för att få sin vilja fram men det klart att det bästa är att kompromissa, fast attans va svårt det kan vara...

Du vi fyndande cafégruppen billigt för några år sedan. 250 kr för bord och två stolar. Jag har målat dom med väldigt lite färg och sedan har dom stått ute ett par år till. Det var på en liten affär som är nedlagd...

Har också köpt pärlisar idag, det blir många att gräva ner sedan!

Kram Pia

STENLYCKA sa...

Ja det var många vårtecken. Hoppas förkylningen går över snart för det var inget kul vårtecken.
Pärlhyacinterna var ljuvliga och du har arrangerat dem så fint.Skall bli spännande att följa badrums bygget.
Kram och krya på dig!
Kram Raina

Grodmamman sa...

Kul att du också ska springa Tjejmilen!:)
Många vårtecken där, alla kanske inte så roliga!:)
Vad kul att göra om badrummet. Ja du, kompromissa är inte alltid lätt. Här är vi överens om allt utom kakel när det gäller köket. Vi står ganska långt från varandra än så länge, så vi får väl se hur det blir i slutändan!:)
Kram

Kamomilla sa...

Åh, det kan ju inte bli lätt att få era viljor att gå ihop.kanske ni får välja nåt heeelt annat?

Designe sa...

Så härligt med pärlhyacinter! Haha..skrattar när jag läser om Frasse!:) Min katt..Signe..släpper små tussar här och var så man får dammsuga hela tiden oxå! Spännande med badrummet! Skönt att det finns ett proffs hemma som kan fixa sånt! :) Kram

Tigris Predikantan sa...

Ja, jag kan tänka mig att det blir svårt att kompromissa där *ler*!
:)

Vintage House sa...

Ja då har jag oxå fått några vårtecken. Dunderförkylning check
kan inte se ute för det rinner tårar ur ögonen check
ser fram emot att få se ditt badrum:)
kram
sandra

Photo by Maria sa...

Förkylningen vill jag inte ha men dock lite andra vårtecken.. Lite tulpan - och krokusblad har börjat synas i en del rabatter :-)

Ha nu en fortsatt bra kväll och krya på dig..

Kram Mia

Skomakartummen sa...

Vilka härliga pratstunder ni måste ha angående badrummet *fniss* Näää... kom inte i väg på trädgårdsmässan *buuu* behövdes på jobbet innan semestern. Kram sari

bykerstin o. butikblandannat sa...

Hehe träffande vårtecken verkligen! Hunden som fäller. Ett annat är allt grus och lera dom släpar in nu - jämfört med när det var snö. Men det är det värt! Va spännande med badrumsrenovering! Å jag skulle få ångest vid valet av kakel, är liksom inte lätt att måla över när man tröttnar :) Ser framemot att få se bilder på hur det går. Det låter häftigt det där med sensor och allt, kanske blir läckert som kontrast? :) Kram Kerstin. Ps. Pigga på dig!

Malin K sa...

Hej Anna! Jag tycker att vår katt fäller mycket, hon är ändå ljus o liten så jag vågar inte ens tänka på allt Frasse lämnar efter sig! kanske kan du sopa ihop det o sticka en tröja?! *hehe* Kul att badrummet är på G, ni blir säker klara före oss som har sådan valångest hela tiden.. =)Vi ses! kram Malin