tisdag 2 mars 2010

Jag vill byta ut det grå...

...mot det ljusa och pastelliga! =)

Kanske inte när det gäller inredningen, men kläderna... jag vill klä mig i vårtunikor..
Tänkte jag skulle visa er ett par av mina outfits, jag fick idén när jag såg mina trägalgar med tryck. jag tyckte faktiskt att de var snygga.. =) Så då fick de klä upp sig och bli fotade för bloggen!
På mellersta bilden ser ni ett av mina favorit-halsband som jag fick när jag fyllde år i höstas. Det har använts flitigt i vinter. Min odd molly kofta och min stickade grå väst har också blivit flitigt använda över tunikorna nu när det varit så kallt...

...men nu börjar jag längta efter att få använda den här... jag köpte den på rean i somras och har knappt använt den.

Var det någon mer än jag som tyckte det var varmt i helgen när det var +2 grader!? Och det var som sambon sa; "det är första gången man är glad när det töar!" och så kände jag också. Jag har annars gillat den härliga vinter vi haft, men nu känner jag mer att "det behöver väl inte komma mer?".. det är flera tak som rasat här i Västergötland och när jag skottade balkongen förra veckan förstod jag verkligen varför- trots att det inte blivit blötsnö än då vägde den otroligt mycket. I helgen när det var tö och snön åkte ner från taken fick man akta sig.. vi åkte förbi en bil i söndags som blivit totalt mosad av snöraset!
Nej nu håller jag faktiskt med alla er som längtar efter vår.. den snön som ligger får gärna ligga kvar medan solen gör att den smälter bort så att snödropparna får tillfälle att kika fram och säga hej.. ;) Idag skiner iallafall solen- härligt! Jag ska försöka få lite gjort och läsa lite.

Ha en bra tisdag!
Kram /Anna

6 kommentarer:

Mariah sa...

Hej Anna!
Jag håller verkligen med dig, jag vill också ha vår. Snön är vacker, speciellt när solen lyser så det glittrar, men det behöver ju inte komma mer nu. Läste i min jobbkalender igår, att samma datum förra året var det brist på kunder, då den första vårdagen kommit, alla var i sina trädgårdar=) Jag längtar också dit.
Å vilket jättefint halsband!! Helt i min smak=)
Ha en fin dag
Kram

Kamomilla sa...

Jag har just shoppat en massa kläder, och mitt nästa inlägg handlar om just kläder.. Nu väntar jag också på våren, fast jag måste erkänna att jag är avis på din odd mollykofta... ;)

Designe sa...

Här har inte töat nåt än men jag har uppskattat att det varit 5 minus. Den temperaturen och sol ser jag fram emot..vill ha snö ett tag till! Vilka fina kläder du visar! Den sommarblusen kan du ju ha under nån kofta så länge! Så fin den vita blusen är oxå med grå knappar! Kram :)

Ekomam sa...

Ååååå vilka fina plagg! Allt det grå kan få flytta hit då du ledsnat =) verkar som att vi har mycket samma smak! Både inredning och kläder! Går det bra med er renovering??
Ha en fin soldag! Ses vi imorn förresten?
kram kram Carolina

bykerstin o. butikblandannat sa...

Vääldigt snygga outfits! :)

Jennyshemochharmoni sa...

Jag förstår att det måste kännas underbart när det väl töar! Längtar här i massor. Vi har massor med snö på taket, känns inte så kul. Hoppas den rasar av snart! Ha en underbar torsdag! Kram