söndag 7 mars 2010

Efterlängtat smycke 1

Hej!
Hur har ni det? Jag och sambon har haft en skön obokad helg so far, i fredags bjöd vi hit ett par kompisar på mat, igår åkte vi och shoppade lite, hälsade på ett par kompisar som fått barn och på kvällen tog vi ett skönt bad och lagade lite mat, sen somnade vi i soffan.. precis så en helg ska vara om ni frågar mig! ;)

Jag har länge tyckt att smycken gjorda av gamla skrivmaskinstangenter är så snygga! Det är verkligen min stil.. och äntligen fick jag köpt mig en alldeles egen ring.. med ett A såklart.. =)

Jag beställde min ring HÄR av Liza Hermeline, men jag har sett att fler gör liknande smycken. Jag googlade nog "skrivmaskinstangent" tror jag.. och fick upp lite olika sidor.

Nästa gång visar jag ett annat smycke jag köpt.. =)
Nu ska jag njuta av den här sköna söndagen!
Kram /Anna

8 kommentarer:

Stina sa...

Jättefin ring.:-)
Stina

Helena Dovier sa...

Jag håller helt med dig, smycken av gamla skrivmaskinstangenter är hur snygga som helst! Fast det skär lite i mig när jag tänker på demonteringen av de gamla skrivmaskinerna, men å andra sidan är det ju roligt att de kommer till användning igen fast på ett nytt sätt. Jag förstår att du är glad för din nya ring! :-)

Kram från Helena

Kamomilla sa...

Åh vad den är fin!!

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Ja de ringarna är så fina. Har funderat på att göra en ring själv,har faktiskt köpt silverstommen till tangenten, men har inte haft hjärta att göra sönder min gamla skrivmaskin.Får se om jag kan hitta någon mer gammal skrivmaskin då kan det nog bli många ringar.
Ha en bra söndagskväll!
Kram Raina

Marie sa...

Jag kan bara hålla med dig Anna, de där ringarna är helt underbara!!!! Är egentligen ingen smyckesmänniska, men det här är verkligen min stil.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Vintage House sa...

låter som en härlig helg
så läcker ring förstår att du gillar den
kram
sandra

Annas Vita Hjärtan sa...

Jag Ä L S K A R också de där underbara ringarna! Så himla snygga är de, tror nog att jag med ska skaffa en sådan!

Tack för titten in till mig! Visst är gardinerna läckra!

Ha en underbar vecka!

Kram Anna

tre nyanser av vitt sa...

Vilken fin ring! måste jag kolla in också för jag gillar bokstäver...speciellt M både jag och min älskling börjar på det och vår son börjar på ett upponervänt M för han heter William. Du verkar ha haft en helg helt i min stil. Lugnt är det inte här all ledig tid tillbringar vi i huset kul kul men utmattande.
Må så gott
Kram marie