torsdag 25 mars 2010

Hemma hos reportage igen!

Hej!
Ja som ni kanske märker har jag inte så mycket nytt att visa från mitt eget hem just nu. Det är mycket att göra i skolan och jag hinner inte fota så mycket som jag skulle vilja.. men då är det ju bra att ha bilder på lager från andra.. dessutom är det ju så kul att få kika på bilder från människors hem eller hur? ;)
Kommer ni ihåg Malin? Jag har visat bilder från henne och Petter förut. Nu har de köpt hus och min bror och svägerska tog över deras lilla hus som de hyrde. Perfekt för min bror och svägerska eftersom de ju fick lilla Ellen nu i februari.. =) Jag var f.ö. och hälsade på Ellen i tisdags kväll, men hon var inte alls glad över mitt besök.. ;)

Vi börjar i köket.. Malin och Petter håller på och renoverar övervåningen så än så länge blir det bara nedervåningen.

Den fina lampan som hänger över köksbordet fick Malin i present av Petters föräldrar när hon fyllde jämt i höstas. Malin tycker om att göra stilleben och varje gång man kommer hem till henne har hon ändrat om någon detalj.. Visst är matgruppen fin?


I tallrikshyllan står fina kokböcker och andra fina detaljer.. b.l.a. en mandelkvarn som de fått av goda vänner (LÄS: oss, hihi)

Bordet från andra hållet.. =)

Vi hörs imorgon igen!

Kram /Anna

1 kommentar:

Domus Dulcis Domus sa...

Kul att se din "syn" på andras hem! Det där bordet kommer faktiskt från vårt hem :) räckte inte riktigt till när familjen utökats. Man skulle nästan vilja norpa tillbaka stolarna, då en av våra liknande har gått sönder ;)
Ja du härhemma hinns inte med något särskilt heller Kram på dig