tisdag 16 mars 2010

Sista vändan hos Elin och John; hallen

Hej!
Idag hälsar vi på hos Elin och John igen, sista vändan för den här gången.

När man kommer in genom pardörrarna möts man av vacker vitmålad pärlspont. Här har paret pyntat på sitt personliga vis, precis som i övriga huset.

På väggen har de satt upp hängare istället för hatthylla. Snyggt eller hur? En gammal stol får pryda hörnet.


På andra sidan dörrarna har de ställt en gammal kista. Över den hänger en spegel som Elin ärvt och en fotogenlampa. De mörka träslagen tillsammans med pärlsponten och kudden iform av en amerikansk flagga gör att det blir en lite marin känsla tycker jag.

Elin har hängt upp två blå glaskulor som kontrast mot det vita.


Lyktan är så rustik och snygg tycker jag.


Ett fint trappräcke på övervåningen.


Här har en samling retro prylar hamnat tillsammans med en kista och en liten sittgrupp. Tavlan föreställer kungaparet. I rummet innanför har John snickrat och inrett en bar.. Där intas en och annan drink.. ;)


En gammal dockvagn står bäddad och redo för lek.. =)


Det var som sagt allt jag hade för denna gången från Elin och John. Hoppas ni gillar mina små hemma hos reportage hos kompisar. Vill ni se fler finns det en flik som heter just "Hemma hos" i etikettlistan längre ner till vänster.
Jag har ett hem till att visa framigenom. Kommer ni ihåg Malin? de har flyttat till hus, därför var jag ju bara tvungen att kika in till dem med min kamera igen! ;)
Ha det gott och tack för att ni kikar in här! Extra tack till er som lämnar goa kommentarer efter er, jag blir så glad för det ska ni veta!
Kram /Anna

2 kommentarer:

Vintage House sa...

Vilket fint hem du visar:)
kram i massor
sandra

Anonym sa...

Va kul att ni tycker att huset är fint=) alltid bra när man kan få fina saker av släktingar o göra t sitt eget!!!

Kram Elin