måndag 16 januari 2012

Rörigt

Den här bilden får sammanfatta hur det är hos oss just nu. Rörigare än rörigast. Mest på nedervåningen. Vi rev ju upp golvet förra helgen, och alla möbler, papper osv från kontoret fick placeras ut i huset. Sen skulle jag försöka mig på att sy. Ställde fram en symaskin jag fått av mormor. Förstod ingenting av den gamla singermaskinen. Inget blev sytt. Symaskinen står kvar på köksbordet. Rensade upp i Signes leksakslåda. Skulle bära upp lite till hennes rum. Lade det i trappan så länge. Där ligger det kvar. Så är det här just nu. Helgen har bestått av jakt för sambon, begravning, auktion, ärenden, laga mat till dop, dop för min brorsdotter och fadderbarn Stina, träning.. Ja så är det. Ett riktigt storstäd behövs. Och när ska man hinna det med en liten tjej som rör sig fortare än vinden, hjälper till med att plocka i allt och klättrar upp på saker. Haha, det är nog bara att skaffa barnvakt en dag som gäller.. :)

Kram Anna

4 kommentarer:

Vintage House sa...

Låter som en härlig helg och röja får du göra en annan dag, brukar ta barnvakt ibland oxå bara för att man ska få undan allt.
kram
sandra

Jenny sa...

Hej Anna!
Det låter som du hunnit med en hel del i helgen! Städning hinner du göra någon annan dag:)

Vilken fin gammal våg man ser där på bilden, nått liknande är jag på jakt efter till vårt matrum.

Ha en trevlig vecka!

kraam Jenny

Stina sa...

Ja, ibland så hinner man inte bara.:-) Stina

Domus Dulcis Domus sa...

Hade du verkligen tänkt sy på den gamla symaskinen?
Gissar att den är elektrisk då iallafall för det är inte min gamla symaskin o den har jag inte ens övervägt att sy på ;-)

Ja det är ett litet ståhej med småknattar :-) andra ståhej med stora ;-)

Kramelikram Ulrika