tisdag 24 januari 2012

I need some time off

Hej!
Nu varnar jag för ett gnälligt inlägg, men det är lite sån jag känner mig idag. Gnällig. Passar därför extra bra med trevligt lunch besök och efterföljande promenad. Passar också extra bra att jag ska börja jobba redan nästa vecka! :) ska bli så skoj att komma igång, samtidigt lite nervöst..

Jag känner verkligen behov av Egentid just nu. Det är kanske så det blir efter nästan ett år som mamma dygnet runt. Jag har varit borta några timmar från gumman då och då, men nu känner jag bara för att skrika ut "jag behöver mer!" jag har aldrig älskat att åka och träna som jag gör nu, har aldrig längtat så efter en utekväll med tjejerna som nu, shopping utan barn, jobba, ja listan kan göras lång. Ni som har aktiva barn vet vad jag menar. Ni som gått igenom "vill inte äta, sova, vara själv på golvet"-perioden kanske också vet vad jag menar. Ibland behöver man få ta en paus, och bara vara Anna. Jag märker att jag blir bitsk på folk i min omgivning som inte unnar mig den tiden. Att bli mamma har verkligen gjort mig mer egoistisk, och bättre på att ryta ifrån... Det handlar nog just om det, brist på egen tid.

Jag köpte små siffror för ett tag sen, de är från gamla nummerplåtar. Nu har jag ställt dem på min knoppbräda i hallen, men jag funderar på att sätta upp dem i min tavelvägg.. Har en sjua också men den var svår att ställa upp.

Ha en bra dag ni fina!
Kram Anna

Ps. Tipsar om en ny blogg; en jättegullig tjej och nyfunnen vän som heter Emmelie, har startat en butik och frisersalong hemma på sin gård. Nu har hon också börjat blogga och ni hittar henne här; frokenlyckliginredning.blogspot.com
Enjoy!

4 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Det är verkligen en balansgång och att få allt att stämma är inte enkelt....
Jag var hemma i 3 år och nu jobbar jag halvtid och tycker att det har passat mig utmärkt...
Nu har vi varann dag som vi lägger barnen vilket man få tid för sig själv.
Ni får hitta en lösning som känns bra för er....
kram
sandra

Unknown sa...

Hej "gnälltanten" hihi, du är högst normal. Jag kände likadant. När jag var hemma och S kom hem så tog jag hunden och gick ut och gick. När vi jobbade med huset så ammade jag och sedan fick S ta hand om barnen medans jag grävde i trädgården eller målade något. Man går hemma och är så tätt in på hela tiden men det går över. Jag fick ju nr 2 när Felicia var 14 månader. Det var lite körigt men så mycket tid jag fick när de fann varandra!

Nu till min fråga, du kan maila mig om du vill svara där...fick du jobbet? Grattis i så fall!!!

Kram Anna

Kamomilla sa...

Gnälla på bara, det mår man också bra av- ibland!

Marie sa...

Vet du Anna, du är högst normal, hihi. Även fast man givetvis älskar sina barn mest i hela världen så måste man ibland bara få vara för sig själv.

Kramar Marie

Ps. Fick du jobbet? Grattis!