lördag 14 januari 2012

För smutsigt?

Finns det inredning som kan bli för smutsig, för sunkig eller för sliten? Nu riktas frågan främst till er som gillar samma stil som mig, från er andra vet jag redan vad svaret blir, hihi... Jag har länge velat ha en gammal mjölsäck, tycker att det är så fint. Men de antika jag hittat i butiker och på nätet har kostat runt 800:-. Det är för mycket för mig, eftersom jag bara vill ha den att se på.. Inte för mycket för min plånbok, men för mycket för mina principer., sen fick jag en för ett tag sen. Jag fick den av samma människor som jag fick den gamla järnsängen i trädgården. Jag har tvättat den två gånger i 90 grader. Det är ändå lite fuktfläckar som inte går bort. Men jag tycker den är fin ändå, mest för textens skull. :) nu hänger den i en låda jag målat vit och som förvarar lite kuddar osv. Det är ok att den har fläckar tycker jag, när den inte ska användas. Jag har en pläd som också är rätt sunkig, men så fin med blommigt mönster. Den ligger kvar i tvättstugan trots att jag tvättat den två gånger även den. Jag har inte förmått mig att ta fram den.. Så lite renlig är jag allt, ni som trodde att jag omgav mig med smutsiga gamla möbler och tyger.. Nej ni, allt skuras väldigt noga innan det kommer in här. ;)

Kram Anna

4 kommentarer:

, sa...

God morgon!
Förstår hur du tänker, men nääe det är ju det som är charmen!
Är det säcken på bilden?
Såå fin i så fall. Fläckar kan man alltid dölja genom att vika dom lite..
Har själv någon gammal låda som har lite mögel på sig. Har bara vänt den in mot väggen =)
Fram med det bara!!

Kram Anna Lena

Grodmamman sa...

För mig får det inte var för smutsigt för att få komma in här hos oss, men jag tyckte säcken såg fin ut!:)
Du har något inne hos mig!
Kram

Vintage House sa...

Hej
Tycker definitivt du kan avända den du har tvättat den så fräsch är den ju på ett sätt....
vacker är den med texten...
ang köket...
Vi började i janurai förra året och vi har bott i kaoset den mesta dels av tiden bara vi har haft tillgång till vatten och spis, ett tag tog vi vatten från badrummet och diskade där inne.
Den tiden vi var utan både vatten och spis så flyttade vi hem till mina och Mikaels föräldrar. Tyvärr hade vi otur och fick magsjuka i fyra omgångar under denna tiden...
Hur man än vill så blir det kaos när man gör om köket så mycket saker, men vi har haft det så länge nu att man har lärt sig leva med det... Allt fungerar bara man gör det smidigt för sig....
Skön söndag på dig..
kram
sandra

Fröken Lycklig sa...

Hej vännen! hur går det med era planer för kök! klart ni ska göra som ni vill allt blir praktiskt och bra om man vill det tillräckligt mycket!! är det den fin fina säcken som är på bilden kan du absolut ha den tycker den är super fin!
Jag är också super super glad över att vi lärt känna varandra under året! tänk att man kan hitta en sån toppen vän så här!! hoppas vi ses imorgon så kan tjejerna busa lite!och vi får ses lite saknar dig!hälsa mr C oxå!
kram!