onsdag 18 mars 2009

Vi hälsar på hos Malin

God kväll!


Ja idag var det dags för ett hemma-hos reportage igen här på bloggen. Vi besöker min vän Malin som bor med sin sambo Petter. De har nyligen flyttat till ett hus som de rustat upp. Ingen match för Petter, som är snickare! ;) Han har för övrigt inget till övers för bloggande, så vi får se vad han säger om det här nästa gång vi ses (blink blink Petter, hihi). Innan de flyttade in, satte han igen köksingången och gjorde större toalett på den ytan istället (det är toalettdörren ni ser till höger på bilden nedan). När de rev bort golvmattor hittade de jättefina trägolv som de slipat. Självklart har de målat och tapetserat en hel del också. Resultatet är ursnyggt tycker jag!


Idag får ni se ett par bilder från köket och matsalen.


Tyvärr var det inget dagsljus när jag fotade, så ni får hålla tillgodo med kvällsbilder idag. Men jag kanske får komma tillbaka en dag när det är ljust och ta bättre bilder (blink blink Malin, hihi).



Bild på matplatsen i köket. Den gamla mat-gruppen är så fin tycker jag. Skåpet som målats vitt är också en vacker pjäs..


med många fina detaljer på.. bland annat en gammal fin våg.

Över skänken finns ett litet fönster, som Malin piffat med vackra burkar och ljuslyktor.


Matsalen består också den av gamla fina möbler. Malin har målat bordsunderrede och stolar vita. Hon vill gärna ha stolar i lite olika former och är på jakt efter fler. Det tycker jag är så fint, sånt skapar känsla i inredningen. Fond-tapeten gör sig så bra här och några kvistar trollhassel i krukor samt en snygg ljuskrona med pynt är enkel och fin dekoration.
Här står också en gammal skänk som också den fått några lager vitfärg.
Snyggt eller hur?
Sov gott!
Kram /Anna ♥

9 kommentarer:

Grodmamman sa...

Verkligen snyggt! Enkelt och sparsmakat!
Kram

Ekomam sa...

Vilken rolig idé med hemma hos inlägg! det ska jag anamma. Eller kanska (anna)mma!!Har du gjort några fler?? Fint Malin och Petter har det. Vart har de flyttat?? (För en som inte hänger med längre.) Förresten, jag har grävt lite djupare på husfronten.... Exakt HUR mycket renovering får det vara?? vet två olika objekt som mer eller mindre C kommer tycka är att jämna med marken... det ena är nog mest tomten om ni skulle vilja bygga iofs!

Ekomam sa...

Det ena "huset" är i slädene. som faktiskt egentligen är mitt drömprojekt, men vi kommer nog aldrig komma dit... råkar veta att fastighetsägaren faktiskt vill sälja! Och det andra ligger här precis vid skogen hos oss. De som vi köpte vårt av har nu även ärvt den tomten. Ligger en liten mysig stuga på som det är nu, men skulle helt klart vara något att bygga på! C vet säkert vilket det är! nedanför salixen kan du säga!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vad fint hon hade !!
Du får hälsa henne det !!
Hoppas allt är bra !
Kraam!!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men vad roligt att visa upp ett annans hem! Så fint och fräscht de hade det =)

Hördudu på tal om pellisar! Jag skulle plocka fram mina från garaget och upptäckte att det hade möglat ihop! Sedan så kastade jag skrikande påsen på golvet då jag tror jag upptäckte musskit!!! Nä här blir det nya sticklingar =)

Ha en härlig helg Anna!

KRAM Anita

Mitt smultronställe sa...

Villken fin blogg du har!
Kommer tillbaks.

Camilla.

Helena sa...

Kikar in för första gången och ville bara säga att du har en supermysig blogg! tittar gärna in igen =)

Kramar Helena

Interiörboden sa...

Hej!

Åhh, så fint!
Jätte fint och stilrent!!

Ha en jätte bra helg!
Kram Sandra

Vintage sa...

Helt underbart fint! Fin blogg du har ! Kram susanne