tisdag 3 mars 2009

Nu har jag ändrat om igen! =)

Haha, jag vet inte vart detta ska sluta, vårt gästrum börjar likna ett evighetslångt projekt.. eftersom jag aldrig kan bestämma mig. MEN nu tror jag att jag har hittat en möblering som känns bra (tack, inte en dag för tidigt).

Idag visar jag lite detaljer därifrån. på väggarna har det fortfarande inte kommit upp något (en del ligger i soffan på bilden längre ner).



Pyntet på skänken ser ut ungefär som förut, var bara tvungen att fånga ljuset som flödade in...



Här är det nya.. En soffhörna för lite mys, bokläsning eller kortspel. Än så länge fick kistan bli bord. Den gamla fönsterspegeln hittade jag på blocket för ett tag sen. Den ska hänga över soffan. I soffan ligger ett gammalt dokument, tryckt på canvasväv som jag fyndat på tradera. Det ska få komma upp snart det med.. =)




Den gamla stolen följde med skrivbordet. Den ska bli vit så småningom. Så länge har jag lagt en gammal kökshandduk på sitsen.



och här har ni min älskade gamla kista igen.. =) Denna gillar jag verkligen precis som den är, den kommer nog aldrig att bli vit..




I hörnet ställde jag en sockerlåda som ett litet avställningsbord. Min favvo-lampa och den gamla väckarklockan gör sig bra där tycker jag.





Tyvärr fungerar den inte, men den är ju så fin som prydnad.. =)

I helgen hade jag det så gott, på fredagkvällen bjöd jag min familj på Österrike-kväll med gulaschsoppa, vitlöksbröd och österrikisk öl. Till efterrätt blev det jino, där tog Österrike-inspirationen slut (för jag hade ingen lust att baka apfel-strudel hihi), älskar verkligen de varma frukterna ihop med glass.. Vi visade kort och film och spelade MIG. En mycket trevlig kväll!

På lördagen blev det en tur till stan för en loppis- och antikrunda. Hittade faktiskt en hel del! Det visar jag en annan dag.. På lördagkvällen var jag på tjejkväll med gympagänget. Vi hade vinprovning och det var visst farligt för vi blev susiga allihop.. =) Så söndagen blev ganska lugn som ni kanske förstår..

Nu ska jag åka till stan med min mamma och lillasyster.

Ha en bra dag!

/Anna

16 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Ja, vissa projet har en tendens att bli evighetslånga...
Men fint blir det.
Kram Anna

Anonym sa...

Du skojar inte när det kommer till evighets ommöblering....Jag kommer aldrig bli klar, det är det som är tjusningen med denna stil...Älskar din svarta stol, den är fin som svart oxå. Puss å kram Hellen

MiaMaria sa...

Hej Anna!


Nu har hängaren kommit fram...och den var lika FIN som på bild...
TACK så jättemycket!!!!

Vad fint du har gjort det på skänken....

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

Domus Dulcis Domus sa...

Hej på dig...hälsning från samma lilla samhälle. Jag har börjat kika in på din sida, kul att läsa om andras intressen för inredning osv. Har precis börjat med några trevande försök till att blogga. Du kanske kunde ordna en kurs!!!
Hälsningar Ulrika (Grekens sambo)

Jenny sa...

Ser jättefint ut! Jag känner verkligen igen mig *fniss* Vissa rum får man kämpa med. Skam den som ger sig :) Ha en toppenbra vecka! KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Designe sa...

Vilken fin hörna och så fina möbler! Gillar din canvastavla!
Ha det gott! Kram :)

Doris_Assar sa...

Kikar runt och kollar på dina fina saker :-) Klädhängaren längst ner är ju superfin! *vill ha* :-)

MiaMaria sa...

Hej Anna!

Visst är jag SÅ nöjd med vinsten..TACK!

Ha´en bra torsdag!
MiaMaria

Skomakartummen sa...

Vissa projekt blir eviga... Men det ser mysigt ut. Förstår att du gillar kistan för den är fin som den är. Kram sari

Snuttan sa...

Visst ändrar man om hele tiden.
ja måla aldrig kistan vit underbar som den är

Kram

Lilla Blanka sa...

Hej Anna!

Det ser jättemysigt ut..!

Jag är likadan, håller på att ändrar och flyttar runt innan jag blir nöjd (och sen kan jag ändå ändra runt efter ett tag igen *hihi*)

Kistan är så vacker..och jag tycker heller inte att du skall vitmåla den.

Ha det så bra!
Kraaaam
Mia

Lilla huset på prärien sa...

Jag tycker att det är så himla snyggt med några ljusstakar i fattigmanssilver som står sådär tillsammans. Fast jag har inte en endaste en ännu... hoppas kunna hitta några fina på auktion någon gång... som inte blir för dyra :)

Ha en riktigt skön helg!

Kram Jenny

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Jag älskar rum som aldrig blir klara... de är för mig avkoppling att bara gå in där och fixa och möblera och se hur det tar form. Så taaa det lugnt där inne... hihi gratis behandling för kropp och själ! =)

Det ser i alla fall helt underbart ut. Och kistan... behåll den som den är.

Ha det så gott!

KRAM Anita

My Lovely Things sa...

Hej Anna!!

Så fint det blir!

Många fina möbler har du fyndat..det ärså gott nä rman börjar bli klar med nått man har skjutit länge på. ska bli roligt att se det färdiga rumet sen..
kram anna

Granne med Selma sa...

Den där svarta stolen var riktigt läcker1 Har letat länge efter sådana. Fint med handduken över så:-)
Kram Sussie

bykerstin o. butikblandannat sa...

I ert gästrum skulle jag trivas väldigt bra... Fint med gamla lådor, förstår att du inte vill måla den vit! Läckert med det tryckta tyget också... Vinprovning är inte dumt! Själv hade jag ju helvkäll på bröllopet igår, fest på Djurgården i Sthlm med god mat och mycket vin... Fast ganska skönt med mysig söndagskväll oxå.. har bakat äppelpaj.

Hoppas du får en bra vecka!
Kram Kerstin