måndag 23 mars 2009

close-up

Hej på er!
Ja då var det måndag igen.. Varför kan inte helgen vara lika lång som arbetsveckan? ;) Fast jag har jobbat i helgen så jag har ju faktiskt inte haft så mycket helg, kanske är det därför man känner sig lite sliten med huvudvärk idag. För er som inte redan visste det jobbar jag extra på BB och förlossningsavdelning. Det är sååå kul! Igår var det extra spännande, eftersom jag fick vara med och förlösa en kvinna i bilen..
Resten av helgen har inte varit lika fylld av adrenalin, jag har varit på auktion, umgåtts med vänner, lunchat hos svärmor och hennes "kille" som precis varit i Mexiko, sett fotbolls match ute i härligt vårväder, gått promenad vid vattnet, umgåtts med fler vänner med ett glas vin samt gått valpkurs med Frasse.
Har visst hunnit med ganska mycket i helgen, inte konstigt att man inte hinner måla möblerna som står och dräller lite varstans.. tror att det är dags att säga nej till en del saker om jag ska få något gjort i vår.
Idag visar jag en bild på ett av mina favorit-halsband.. Just nu försöker jag hinna med att lära mig kameran bättre, bländare, slutartid och allt vad det heter.. ;) Skulle också vilja köpa mig ett stativ och ett bättre objektiv.. men vi får väl se vad plånboken tillåter framöver..


Huset vi var och tittade på förra veckan har (med vår vanliga tur) fått bud på bud på bud.. så vi kan nog inte ens fundera över det heller.. dags att börja vänja sig vid tanken på att inte kunna få allt man önskar sig kanske? Jag behöver kanske sänka mina krav lite.. eller också får vi bygga oss ett hus.. i gammal stil. Ja vi får se..
Nu ska jag läsa vad ni sysslat med i helgen!
Kram /Anna

16 kommentarer:

Designe sa...

Oj, vilken helg! ..och så häftigt att du förlöst nån i en bil!..va läskigt men säkert spännande!:)
Ha en bra vecka! Kram :)

Grodmamman sa...

Häftigt att jobba på BB och förlossningen!
Häftig helg över huvudtaget! Vad du har hunnit med! Fast det är väl som du säger att man ibland får säga nej för att hinna med andra saker. Samtidigt som man måste "fånga dagen" och leva i nuet! Svår avvägning ibland!:)
Kram

IKT i min vardag sa...

Vilket fantastiskt spännande jobb du har! Tycker du är duktig med kameran :) Halsbandet var jättefint.


Kram Linda

Domus Dulcis Domus sa...

Tråkigt det där med huset... deppa inte för mycket bara, er tur kommer! Du verkar ju ha hunnit massor fast du jobbat i helgen. Ha det gott// Ulrika

lottens vita och gröna sa...

oh du är en vardagshjälte gumman, vilken upplevelse att hjälpa en liten bebis till livet! så vacker halsband!
en stooorkram till en stooor människa

Ekomam sa...

Händelserik helg det där du! Häftig förlossning du fick vara med om... Appropå hus och bygga nytt. Vi har nog ett föråd med gamla spegeldörrar som skulle räcka till två hus om du får för dig! Tala inte om det för J bara, har tror fortfarande att det bara är tre.. HIhi!

rosenskära sa...

Måste bara fråga om det är så spännande och omtumlande som man tror att jobba på förlossningen. När jag såg TV-serien satt jag och bölade i soffan varje gång. Jag skulle aldrig klara att jobba inom vården, men är verkligen nyfiken på hur det funkar på riktigt!

Kram/L

bykerstin o. butikblandannat sa...

Vilken helg!!
Åå har du blivit med proffskamera...? :) Va avis jag blir! Vill oxå ha. Förstår att du gillar det halsbandet, snyggt! Ja helgerna fick gärna vara lika långa som vardagarna! Kram kram

Millas hem sa...

Åh, så spännande!
Har alltid tyckt att barnmorskeyrket tilltalat!

Fint halsband!

Kram Camilla

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anna!

Wow vilken spännande arbetshelg!!!
Jag jobbade ett tag på neonatal i Borås och det var sååå mysigt!

Ja, man skulle behöva 5 dagars helg och 2 dagars jobb för att ha en chans att hinna med allt man vill göra :)

Kraaaam
Mia

Grodmamman sa...

Nu blev jag också nyfiken? Var jobbar din kompis Elin? Jag jobbar i utkanten av stan.
Funderar på en tripp till din favoritaffär imorgon!:)
Kram

Marie sa...

Oj, vilken helg du hade! Hjälp för att bli tvungen att förlösas i bilen, tur att det gick bra! Förstår att det måste vara kul att jobba på BB.

Hoppas att du får en fin helg!
Kram Marie

Lilla huset på prärien sa...

Oj, oj, oj vad det lät spännade! Förlösa en kvinna i en bild - jo, jo det var inte en dålig vardag det :) Förstår att du är aningen trött på helgen. Vad har du hittat på denna helgen då?

Kram Jenny

Skomakartummen sa...

Vad roligt att få vara med när de små kommer till världen. Oj den bebben hade bråttom, antar att allt gick bra för mor och barn.
kram sari
PS jo.. fönstret finns i webbutiken.

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken mysig helg du haft...och vilket underbart jobb du har....

Tråkigt med husköpet, men det kommer sannerligen flera tåg....

HA´en skön söndag!
MiaMaria

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken fullspäckad och rolig helg du har haft :)
Jättefint halsband!
Kram!