tisdag 17 mars 2009

I mitt fönster.. och hus köpes! =)

Hej!
Hoppas ni haft en bra helg. Jag har umgåtts med vänner, firat en kompis som fyllde år, varit ute och gått, besökt en antikaffär och gått valpkurs med Frasse. Men det räckte, för sen i Söndags kväll är jag fruktansvärt yr i huvudet. Igår fick jag åka hem från jobbet, eftersom jag blev illamående också. Idag stannar jag hemma och tar det lungt. Det är en riktigt otäck känsla, har aldrig varit med om något liknande, det känns inte som ett vanligt blodtrycksfall (ni vet när man reser sig snabbt) utan det snurrar till medan jag sitter eller går.. på ett konstigt sätt som jag inte kan förklara. Igår låg jag mesta delen av dagen och vilade, men nu börjar Herr otålig knacka på.. =) Kanske åker in och jobbar en sväng sen. Eller också passar jag på att läsa nya Allt i hemmet med hela 25 hemreportage i.. det är inte fel!!

Såhär ser det ut i mitt fönster i Vardagsrummet just nu. Jag köpte några körsbärskvistar härom veckan. De fick stå i en kruka som jag tycker väldigt mycket om. Det syns inte så bra på bilden p.g.a. motljuset men den är rugglig, grå och med ett äpplemönster på två sidor. Bara det att när krukan stått där ett par dar upptäckte jag att vatten runnit ner från fönstret på tapeten.. Jag trodde naturligtvis först att det läckt in när det snöade så mycket i förra veckan.. tills jag såg att det kom från krukan.. den läcker! grr... bara några dagar tidigare hade jag och Frasse lyckats slå toalettstolen i bitar när han skulle duscha.. Det verkar inte vara min period just nu.

I detta fönster har jag inga gardiner. Men jag tycker inte att det stör eftersom fönstret är ganska litet och taket relativt lågt. Jag har dock funderat på att göra något av ett gammalt lakan, men jag kan inte bestämma mig för om jag bara ska hänga två lakan rakt upp och ner, eller om jag ska sy en hissgardin (ni kommer väl ihåg hur mycket jag älskar att sy? fniss), eller om jag bara ska hänga ett lakan lite draperat över fönstret.. några tips?


Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?


Nu längtar jag efter våren.. Jag fick en smak av den i söndags på valpkursen, solen värmde som en dag i Maj mitt på dagen..

Lusten väcks när våren kommer.. Lust att putsa fönstren (som ni ser behövs det verkligen nu), lust att vara ute, ute och gå, ute på utflykt, ute på loppis-runda..

Men också lust att röja och rensa hemma, fixa i hem och trädgård, lusten att ha ett eget att sköta om är aldrig större hos mig än när våren kommer..


Vi ska titta på hus imorgon eftermiddag.. Jag hoppas inte för mycket.. Alla hus jag hoppas på blir sålda för 2,5 miljoner, om vi väl lägger bud bestämmer ägarna vem de ska sälja till.. ser man ett verkligt drömhus som man ringer och vill komma och titta på- ja då ångrar säljaren sig..

Vi har inte haft tur än så länge, men jag försöker intala mig att vårt hus helt enkelt inte hittat till oss ännu..

Så nu utfärdar jag en efterlysning här på bloggen. Om du som läser det här råkar bo någonstans runt Lidköping, Vara eller däromkring och har funderingar på att sälja ditt gamla hus.. maila mig! annasskattkammare@hotmail.com =)

Ha en bra dag! Tack för att ni kikar in här och lämnar spår efter er, jag blir så glad!
Kram /Anna

9 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Det låter otäckt, det där med yrseln. Hoppas att den försvinner å det snaraste.

Men visst är det härligt med våren och allt det den framkallar. Men lusten att putsa fönster har inte infunnit sig här hos mig - däremot skriker behovet till mig var och varannan dag :-). Får nog göra en mental putt-igång-insats till helgen så att jag får tummen ur och gör det. Det går ju fort när man väl sätter fart.

Om du bara visste hur avundsjuk jag är på er som letar hus! Hoppas att ni snart hittar det ni söker. Det vore ju alldeles underbart för er att få flytta in i ett hus med trädgård nu när vi går mot vår och sommar.

Kram från Helena

annashusidingtuna sa...

Du låter som jag varit i början av mina graviditeter....Yr och så.

Hoppas att ni finner ett hus ni vill ha!
Kram Anna

Grodmamman sa...

Tråkigt att inte veta vad det är när man mår dåligt.
Klart ni kommer att hitta ett hus!:) Och jag har full förståelse för att du längtar till hus nu när det börjar bli vår! Så härligt att kunna vara ute o greja i trädgården och bara mysa.
Kram

Designe sa...

Va läskigt det där med yrseln va!..Hoppas du är bättre nu!

HÄrligt med vår! Svårt att säga hur du ska göra med gardinen..måste nog se hela fönstret då!

Kul att ni ska titta på hus oxå!

Har du en sifon?..de är så himla fina!
Kram :)

Domus Dulcis Domus sa...

Spännande att få gå på husvisning, hoppas det är något som känns intressant och att det är er tur nu. Bra ide att söka även via bloggen, ibland kan man få tips på andra vägar. Sådan tur hade ju vi och då kanske det inte behöver bli lika dyrt. Lycka till från Ulrika

Vit Gladiolus sa...

Åhhh vilka härliga saker du visar!!!
Inte kul med yrsel. Jag har haft det jag med-virus på balansnerven då!
Ha en underbar dag vännen!
Kraaaaam

Ann-Catrin sa...

Hej Anna!!

det där med yrsel är jag expert på.. du har nog drabbats av virus på balancenerven..
Väldigt vanligt med ack så obehagligt!
Brukar gå över efter ett par dagar eller veckor..

Jag drabbades för måmga år sedan en natt då allt bara snurrade.. jag var som i en centrifug... det var lägesyrsel det..

Nu hoppas vi på tur här med husköp.. nåpgon gång ska man ha turen på sin sida!!


krya på dig nu

stor kram
A-C

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Tack för grattishälsningarna !!
Hoppas du mår bättre nu !
Ja jag har varken gardin eller hustips , tyvärr . Men du ska se plötsligt händer det !!
Jag såg att någon hade spikat upp sina gardiner så som man gjorde förr , kan de vara nåt ???
Kraam!!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Fy det är inte roligt med yrsel... Om det inte blir bättre snart så måste du kontakta en läkare.
Så fina saker ni har i förnstret!
Ha det gott.
Kram!