söndag 13 september 2009

Vad behöver man för att texta på möbler?

En målarpensel?
Vara stadig på hand?
Fin handstil?


Nej man behöver bara en krita eller vit vattenbaserad penna! ;) Sen om det blir så bra är en annan fråga.. men då kan man bara skölja av det och prova igen. Jag gillar!
Slagbordet jag målade svart har nu fått en liten tillfällig rad med text; Amor vincit omnia- kärleken övervinner allt..
Jag tycker det är så fint med texter på möbler.. långa rader av snirkliga franska texter på bord, skänkar, stolar, ja jag har så många saker jag skulle vilja prova.. men vi får väl se när modet är tillräckligt stort.. jag får väl öva med min krita så länge.. hihi..
Ha en skön kväll!
Kram /Anna

16 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vilken jättebra ide! Så kan man ju byta när man tröttnar eller annars bara efter humör...

Grodmamman sa...

Smart att kunna prova sig fram lite först! Klart att du snart kommer att våga dig på att prova med mer beständig färg!:)
Kram

Photo by Maria sa...

Du har ju skrivit snyggt på bordet så du kommer säkert kunna skriva snyggt med pensel med :-)

Kram
Mia

Maria - Villa Krutbruket sa...

Tack! Ja jag börjar bli rätt nöjd med inredning :D

Hur är det med dig då en måndag som denna?

Kram kram Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Bara bra här också, sitter i kundmottagningen hela dagen därför kan jag sitta på bloggen mellan alla kunder :P Jätte bra :D

Blir lätt så att man fastnar när man väl har satt sig vid datorn..

Kram kram

My Lovely Things sa...

Jätte fint..Vilken bra penna..

Ps..Du har mail..
Kram Anna

Designe sa...

Oj, va fint det blev! Smart att använda krita! Bra tips! Ser gärna mer av det där fina bordet! Kram :)

Hem och Lycka sa...

Så smart och så fint!

kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojsan!! Så vackert!! Kul ide...o såå annorlunda!!!

~~KRAM ♥ MILLAN~~
ha en ny fin vecka!!

Titti sa...

Vilken smart idé. Ha en bra dag.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, det är segt. Vet inte hur man ska få tillbaka energin..

Har du för dig idag då?
Kram

Jennyshemochharmoni sa...

Hej Anna! Vilken rolig idé! Härligt när man kan byta ut texten precis när man vill. Det där måste jag lägga på minnet! Ha en toppenbra vecka, STOR KRAM!

Ann-Catrin sa...

Morrn Anna!
Du det där var ett bra tips.. snyggt oxå ju

så fina köksgrejer ni hade hittat.. bunkarna är ju ljuvliga

kramar
A-C

MiaMaria sa...

Hejsan!

Visst är det vackert med alla dessa texter..och på möbler bara så fint...ser så snyggt ut det du gjort Anna!

HA en skön dag!
MiaMaria

Lilla huset på prärien sa...

Ja det räcker gott och väl sådär och då är det ju så himla enkelt att ändra och byta text om man skulle vilja det :) Bra tips!

Kram Jenny

Christina - Lantmusen sa...

Det ser jättefint ut! Snart törs du nog använda pensel också. Jag måste säga att det var ett bra sätt testa sig fram.