torsdag 3 september 2009

Uppskattade presenter

Hej!
För en tid sedan hade vi ju en liten kräftskiva för några kompisar. Då fick vi en inflyttningspresent, i form av flera presenter! En jättefin ljusstake, en kruka med en vacker ros och ett paket med långa ljus. De vet vad som passar oss! Tack mina vänner!
Tyvärr vet jag inte vad det är med mig och rosor, vi verkar ha något otalt med varandra.. ;) Jag vattnar liiite- de dör- jag vattnar meer- de dör. Den här är nu på god väg den med. När knopparna börjar skrumpna ihop och ramla av då vet man att man inte har gröna fingrar!
Vad är det med dig!? Gillar du inte att stå i köksfönstret? Vill du bli förpassad till garderoben eller källaren kanske?? Där är det absolut ingen som tar hand om dig, det kan jag lova!

Nej skämt åsido, är det någon som kan ge några ros-råd så vore jag tacksam.. för om jag inte skärper mig så tar jag ju död på stackarn.

Anna

14 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig för rosor är jag med kass på, de dör ifrån mig här med :-( Så jag hoppas du får ngt bra tips som jag med kan ta till mig.. :-)

Kram
Mia

rosenskära sa...

Rosorna - börja med att byta från plast till lerkruka och lägg lecakulor i botten. Häll några kulor blåkorn i jorden för gödningen.
Och nej Anna, jag skattar inte på loppisinkomsterna, däremot fick jag en saftig kvarskatt på fjolårets inkomster som delvis ska finansieras med loppisinkomsterna!

Någon måtta får det väl vara!

Kram
Lena

Kamomilla sa...

Vilka fina presenter! Jag förstår att du gillade. Ros-råd kan jag inte ge, tyvärr...

Tidsmästarinnan sa...

hej fina du! men visst är det så att vissa blommor liksom bestämmer sig för att inte gilla en? Som med mig och murgröna. Nu kör jag med plastvarianten, hemskt men sant :-)

vad härligt när man får så fina presenter av människor man tycker om!

Kram på dig vännen!
Susanne

Helen sa...

Minirosor trivs inte inne hos mig heller men får de stå på altan trivs de alldeles utmärkt!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojsan i Höstrusket!!!
härligt inlägg! HR ABSOLUT INGA GrÖNA FINGRAR även om jag sååå önskade det..jag köper blommor...ställer de i fönstret..o där får de stå tills de vissnar..har de väldigt tur så kommer jag ihåg att vattna dem nån gång;)))

~~Höstkramar ♥ Millan~~

rustik charm sa...

Några ros-råd har jag inte, tyvärr är jag inte bättre på rosor jag heller.
Hoppas du får en trevlig helg.
Kram Kristina

Designe sa...

Vilka fina presenter ni fick! Jaa, du...rosor är inte lätta att sköta..jag vet bara att de inte får torka ut...och än så länge så ser mina rosor fina ut..blommar mer just nu än på bilderna jag visade! Jag fixar däremot inte plättar i luften och hjärtan på tråd :(
Ha en trevlig helg! Kram :)

Grodmamman sa...

Det är väl kul när kompisar köper saker som man verkligen gillar!:)
Har heller inga råd om rosor, de dör hos mig också!
Kram

Ann-Catrin sa...

hallå goa anna!

Tänk så där är det ibland med vissa blommor..det är något med kemin

men rosor får absolut inte torka ut.. snittrosor måste snittasd om och ställas i ljummet vatten.

Men du så himla fin ljusstake.. vilken vacker present

Önskar dig en härlig helg Anna!
Stor kram
Ann-Catrin

Änglarnas hus sa...

hejsan!

Råkade alltid ut för samma problem förut men fick tipsen att plantera om den i en något större kruka direkt. Du skall inte ta bort den gamla jorden utan bara fylla på..

Lyckades för mig :)

Lycka till!

Kram Sanne

Jenny sa...

Hej Anna!
Vilka fina presenter ni fick av vännerna:)

Kan tyvärr inte hjälpa dig med rosorna.. Har ingen koll på det, men jag ser att du fått ett bra svar från Lena/Rosenskära:)

Ha en skön helg,

Kramis Jenny

Anonym sa...

Hahaha...du är la go Anna!!!!....Kill it och skaffa dig murgrönor istället..hihi. Dom är svåra att ta dö på.
Men testa om han gillar lite svalare platser. Dom säger ju att rosor ska stå svalt (bukettrosor i alla fall). Flytta runt han och vattna han och se vad han säger...Kanske ska du skaffa dig en rosvän till honom, en söt, skär liten jänta...Annars så hotar du honom lite till, visa honom ogräsdödare..Puss å kram Hellen

Malin k sa...

Hej anna! Ja det var sannerligen fina presenter.. =) Jag köpte förresten två vita minirosor till mig själv o de är nu på väg att gå vidare i livet så att säga.. så du behöver ju inte ha dåligt samvete om du inte lyckas hålla våran vänskapsblomma levande! Jag planterade förresten ut en miniros i rabatten i våras o den har nu blivit som en liten buske, det kanske du kan göra om den fortfarande lever?!! Vi ses! Kram malin o plych