onsdag 23 april 2014

Nyrenoverade gäststugan

Hej!
Här duggar inläggen tätt.. :) Vi kör ketchup-effekten, allt eller inget liksom! Idag är mannen ute på galej så jag är själv med barnen. Signe vaknade sex imorse och har inte vilat idag, så hon somnade i soffan nu vid sju. Tage ligger och småslumrar och då får man passa på! Som utlovat visar jag idag mina föräldrars nyrenoverade gäststuga på kusten. Är väldigt glad att de så gärna vill ha besök av oss på somrarna, och att de lagt ner pengar och tid på att alla ska få plats (vi är fem syskon, varav jag och min ena bror har familjer). I gäststugan finns fyra sovplatser, ett litet kök med kyl, vatten, micro och en kokplatta. I stugan finns också en liten toalett, så man kan komma och hälsa på, men ändå sköta sig själva. Inne i stugan finns dessutom 8 sovplatser.
 
 Från ingången.. De två stolarna fick mina föräldrar av oss i födelsedagspresenter i höstas, visst är de fina? Hittade dem på loppis. De fick också båten som står i fönstret. Den hittade jag också på loppis.
 
 Köket finns direkt till höger då man kommer in.
 
 Stege/trappa upp till loftet. Stegen är gjorda av gamla golvplank. Loftet saknar räcke och stegen ska målas, men annars är det klart. Dörren ni ser bakom stegen är toaletten.
 
 Längst in till höger står en gammal vacker skänk.
 
 Gamla nötta skor är en fin detalj.
 
 Båten jag köpte. Den är gammal och charmig, perfekt nött av tiden.
 
 Golvet, som är original, är målat i en ljust grå färg.
 
Toaletten.
 
 Längst upp i taket hänger en kristallkrona.
 
 Två gamla spikar har sparats i väggen.
 
Här ser vi upp på sovloftet.
Som reglar har man använt en gammal båtmast. Längst upp mot nocken finns ett namn inristat från den gamla masten.
 
 
Nu ska jag sätta mig med nya Lantliv och kanske en kopp te, och sen ska jag kolla lite bloggar, åh vad sådan tid är värdefull för mig just nu.
 
Önskar er en fin kväll!
Kram /Anna

6 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

ååå så fint, golvet var ju underbart! kram Mia

Jenny sa...

Hej Anna!
Åh vad fint!! Lyckliga gäster som får bo där:)

Själva stugan du visade i förra inlägget är ju också hur fin som helst, vilken idyll! Förstår att ni vill hälsa på där om somrarna.

Ha en mysig kväll!
Mycket fint i senaste Lantliv förresten;)

Kraam Jenny

Designe sa...

Oj så fint de har i stugan! Underbart! Måste vara jättehärligt att få bo där!:)
Haha..ketchupeffekten känner jag till..jag är likadan..bloggar ingenting och så rätt va det är så får man inspiration och då har man inlägg på hög! :)
Tack så mycket ang. reportaget om mig!:) Kram

Anneli sa...

Så himla mysigt!
Bra att hålla sig till vitt och ljusa färger så ser det fräscht ut.
Golvet är riktigt vackert..........
Skönt att ni kan samsas alla och vara tillsammans, så är det nog inte i alla familjer.

Ha en bra dag,
Kram Anneli

Fröken Lycklig sa...

Å så fina bilder från stugan! så mysigt det verkar vara där! hoppas det går bra med projekten hemma oxå!

kramkram

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Men vilken mysig gäststuga. Jag förstår att ni trivs där och vilka fina detaljer.

Kram susanne