onsdag 30 april 2014

Lilla hallen- före och efter

Hej!
Hur har ni det? Vi njuter av en lugn hemmadag jag och barnen. Har tvättat och plockat lite, Signe har lekt och pysslat. Visst är det härligt med sådana hemmadagar ibland? Jag har bl.a. plockat bort de sista vinterkläderna och skorna från hallen. Kom då på att jag inte visat er hallen i sin helhet sedan den blev klar. Har sökt efter före bilder men inte hittat mer än en. Här ser ni i alla fall hur tapeten såg ut. Plastmatta på golvet. Här ställde jag en hylla där vi hade korgar som förvaring. Ni ser den lilla trappan till höger (där vi håller på och renoverar nu). 
 

 Efter:
Mannen platsbyggde en hylla från golv till tak där den svarta hyllan tidigare stod. Där har vi plats för många skor och hundtillbehör.
 
 Från andra hållet. En liten pall i zink- köpt begagnad. Nyckelhyllan hittade jag på Gekås. Elskåpet ni ser t.v. om nyckelhyllan har vi spraymålat vitt. Köket är t.v. Dörren ni ser där är en liten toalett.
 
 Här står jag i den lilla trappan och fotar. Rakt fram ser ni stora hallen och längst bort kontoret. Dörren ni ser är en klädkammare. Vårt hus har gott om förvaring, det är jag väldigt glad över (även om man ibland samlar på sig mer saker när man har större ytor att fylla upp, hihi).
 
 Här har ni hatthyllan. Ett par krokar sitter i barnhöjd för att underlätta för barnen att själva hänga upp sina kläder. Frasse har sin sovplats i hörnet. Den lilla grå saken ni ser nere till vänster är en robot-dammsugare.
 
 Hatthyllan som vi gjorde själva. Jag köpte konsoller på byggvaruhuset samt en bräda som jag fick hjälp att fräsa kanterna snygga. jag köpte krokar i gammeldags stil. resultatet blev fint tycker jag.
 
fotar från stora hallen. en matta lades för att göra det mer smidigt att komma in med leriga förskole-stövlar, vagn o.s.v.
 
Önskar er en fin valborgs-kväll!
Kram /Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! När jag googlade på hatthylla så kom jag av en slump in här på din blogg och tyckte din hatthylla var väldigt fin! Nu undrar jag hur du gjort den? Är det ett färdigt hyllplan som du satt konsoler på?

Mvh Emma