fredag 4 april 2014

Gammalt och skirt

Hej vänner!
Fredag idag, underbart! Mannen är på mässa i Stockholm hela dagen och kommer hem sent ikväll så jag och barnen får se vad vi hittar på. En promenad i solen får det bli i eftermiddag.
För ett tag sen vann jag en auktion på tradera. Den innehöll flera par gamla vita handskar, ett par mamelucker och två korsetter.
Idag på morgonen plockade jag om lite i sovrummet och hann till och med att fota lite! ;) Här ser ni resultatet.. 
 





 
Som ni ser har jag flyttat in skärmväggen i sovrummet just nu. Perfekt med möbler som kan flyttas runt och skapa stämning beroende på var den står, eller hur? Sjalen inhandlades för ett par veckor sedan, spetsen längst ut är ljust puderrosa och passar perfekt nu till våren. 
Önskar er en trevlig helg!
Kram Anna

5 kommentarer:

Anneli sa...

Vad fina saker du köpt!
Jag gillar också sånt där romantiskt gamla kläder.

Vikskärmen ......den är möjligtvis inte från oss?
Vet att vi sålt en sån för flera år sedan.............i alla fall passar den väldigt fint där.

Ha det gott,
Kram Anneli

Fröken Lycklig sa...

Å vad fint du gjort! Romantiskt och skoj med de gamla detaljerna! Å den där vik väggen är ju bara så fin!
Trevlig söndag på er! Kram❤

Rost och rädisor sa...

Hur sött som helst, och vilken turgumma du är!

/Anette

Rost och rädisor sa...

Hur sött som helst, och vilken turgumma du är!

/Anette

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Vilken fin skärmvägg du har och visst är det charmigt med lite gamla kläder att "pynta" med hemma.

Ha det gott!

/ Susanne