söndag 24 augusti 2014

Medan det är städat..

..passar jag på att visa dotterns "nya" säng. Jag sov i den när jag var liten, och när sonen skulle ta över spjälsängen i somras fick s ta över denna. 

Det har blivit väldigt mycket saker sedan jag började inreda rummet för tre år sedan. Jag försöker dock att hålla mig till samma färgskala här, för att s ska få ha det rofyllt och mysigt i sitt rum. Färgglada leksaker flyttar jag ner till lekhörnan, där får det vara lite huller om buller. Puffen under sängen är klädd med ett stort kuddfodral, också det från när jag var liten. Den är praktisk då vår dotter är väldigt rörlig när hon sover. Mer än en gång har hon hamnat i puffen i sömnens vilda propeller -rörelser, och vi har fått lyfta upp henne i sängen igen. Tänkte försöka hitta ngt fint överkast och "volang" i höst. 

Den här kudden från greengate hittade jag i veckan för halva priset, tyckte färgerna var så fina och kunde inte motstå den till s rum. 

Påslakan och örngott som s fick i julklapp av sin mormor och morfar, efter tips från mig. Väldigt fint. Fanns i olika mönster och färger, och man kunde mitcha och matcha som man ville. Jag har länge tänkt köpa fler, till vår säng och till Tages, men det har inte blivit av än. Undrar om de finns kvar? 

Hoppas ni har en mysig dag! Här regnar det oavbrutet, vi är trötta efter festligheter igår så dagen har varit lugn och skön. Jag har plockat iordning på mina kläder, tvättat och vikt lakan. 
Önskar er en mysig kväll! 
Kram Anna

1 kommentar:

Sallys hus sa...

men åååå va sött!

åååå vad jag kan sakna den där tiden då man fick piffa o puffa i småbarnsrum.

Jätte fint alltihop!
Kram Katarina