måndag 28 januari 2013

Min inredningsresa- matsal

Hej!
Hoppas ni haft en trevlig helg. Jag blev sämre i slutet på förra veckan och har känt mig ganska risig, men jag har ändå kommit ut på en del roligt. I lördags bjöd några kompisar ut oss på bowling och mat, mycket trevligt! Det var en födelsedagspresent till mig och C, tusen tack igen alla goa för en toppen kväll! Det bästa var att jag vann över sambon i bowlingen, hihi..
Vi fortsätter min inredningsresa i matsalen. När vi flyttade in såg det ut såhär;
 
 Från hallen genom pardörrarna.. C:s pappa lämnade kvar alla matsalsmöbler.
 
 En skänk stod vid öppna spisen. Vedkorgen är en inflyttningspresent till oss.
 
Rokoko-gruppen stod i ena hörnet.
 
Det här skåpet blev också kvarlämnat.
 
 Vi köpte ett äldre bock-bord på blocket, och jag började leta stolar på loppis till bordet.

 Vi skänkte bort alla möbler till en välgörenhetsorganisation.
 
 Skänken är ett ställe jag ofta piffar och flyttar om på..
 
 Ett tag var det ganska tomt hemma hos oss, då vi höll på med tapetsering o.s.v. i andra rum och inte ägnade så mycket tid åt inredningen.
 
 Men efter ett tag började mer och mer saker komma upp på väggar o.s.v.
 
 Det enda vi behöll från det tidigare möblemanget var skåpet, som vi planerat att måla, men än så länge står det omålat och väntar..
 
 Jag plockade om och piffade.
 
 En vinter ställde jag in den gamla trädgårdssoffan här.
 
Det gamla slagbordet har ofta bytt skepnad.
 
 Och idag ser det ut såhär. Det här är nu det enda rummet vi inte gjort något med sedan vi flyttade in. Eftersom tapeterna är rel. ljusa har vi väntat med det till sist. Just nu står en barngrind runt öppna spisen av säkerhetsskäl.
 
 Den här väggen är ganska tom, jag har planerat att köpa ett månbord och en spegel att ha där, men än har jag inte hittat något.
 
 En ny skänk har fått komma in, den tidigare äpplet-skänken har fått flytta till köket.
 
 Skåpet är fortfarande omålat som ni ser.. Stolarna kring bordet har dock blivit fulltaliga.
 
 Blommorna i fönstret trivs väldigt bra här. Kristallkronan har fått flytta hit. Tidigare satt den i TV-hörnan.
 
 Skänken som den ser ut nu.
 
 lite piff i skåpet, i lådan förvarar jag ljus.
 
En krok med fågelbur köpt hos min vän Emmelie med butiken Fröken Lycklig. I vinter ligger en ljusslinga i den som lyser fint om kvällarna.
 
 
Imorgon går vi vidare in i köket.
Kram /Anna 

Inga kommentarer: