torsdag 24 januari 2013

Min inredningsresa- kontoret

Hej!
Nu får ni förbereda er på riktigt dåliga bilder. Jag har haft besök av svärmor och min mamma idag så jag fick inte tid att fota förrän nu. =) Det får ni ta. Jag har inga bra bilder från kontoret när vi flyttade in heller, men några från mobilen lyckades jag hitta. Vi köpte huset av sambons pappa. Han lämnade kvar en hel del möbler, på gott och ont. De var bra att ha i början innan vi köpt nya eftersom det är ett stort hus att fylla upp, men man kan inte säga att möblerna var i Anna-stil.. =)
Från början såg det alltså ut såhär;
 En skinnsoffa stod längs väggen. Kontoret fungerade nämligen som TV-rum innan vi flyttade hit.
 
 Här har jag av någon anledning tagit en mobil-bild när jag sitter i soffan och dricker kaffe. Ni ser TV:n i högra hörnet och skrivbordet till vänster. Dörren rakt fram leder till hallen, den ni ser till vänster leder ut. Mannen som byggde vårt hus var kommundirektör, och hade det här rummet som kommunalkontor med separat ingång.
 
 En vacker bild på mig framför ett rörigt skrivbord. Jag fyller nog år, för skrivbordet är fullt av presenter. Det här rummet blev liksom hallen och vardagsrummet tapetserat och målat samma år vi flyttade in..
 
Här ser ni resultatet. Jag köpte ett linneskåp som rymde mycket pärmar, böcker o.s.v. Det är ett ganska stort rum att fylla upp, och jag försökte med en rokoko-soffa..
 
En tavelvägg fick komma upp här..
 
..men jag ångrade mig och satte istället korten över skrivbordet. Skrivbordet blev vitmålat och jag köpte en ny lampa. Zinklådorna rymmer tidningar o.s.v. Ni ser också det nya golvet, ett klick-golv som ska se ut som vitpigmenterad ek.
 
Linneskåpet hamnade mer i hörnet.
 
 Här ser ni bilderna tagna idag. Inte stylade, utan bara tagna med blixt för att ni ska se helheten av rummet. Jag står i dörren till hallen och fotar. Till vänster är ett valv in till vardagsrummet. Järnsängen är jag så glad över och rummet fylls upp på ett annat sätt nu. Som ni ser har jag ändrat lite på skåpet.
 
Och vänder vi oss till vänster ser det ut såhär. Den här hörnan har ni inte sett förut. Hyllorna kom upp strax före jul och rymmer en massa förvaring, högt upp utom räckhåll för små fingrar. Skolbänken köpte jag när S låg i magen, här kan hon sitta och pyssla, måla o.s.v. när mamma bloggar, hihi.
 
 Till höger i rummet har ni skrivbordet. Sladdar och papper, precis som det brukar se ut när man sitter och bloggar..

 Idag känner jag inte att blogg-kvaliteten håller måttet riktigt, men det får ni ha överseende med. Bättre bilder nästa gång helt enkelt. :) Imorgon går vi vidare in i vardagsrummet.

Önskar er en fin kväll!
Kram /Anna

Inga kommentarer: