lördag 10 oktober 2009

Dukning

Hej!
Tusen tack för alla era grattishälsningar! Jag kände ju inte riktigt att det var födelsedag eftersom jag hade praktik på kvällen.. men efter allt firande i dagarna två så känner jag mig alldeles överväldigad! Visar vad jag fick i kommande inlägg.
Idag visar jag hur jag valde att duka igår kväll då jag hade lite kalas för mamma, pappa, bror, svägerska, bror, syster, svärmor och svåger.. Mycket trevligt hade vi. Vi satt och åt i matsalen för första gången och tände en brasa i öppna spisen.. så jag fick en sån där höst-mys-känsla.. Härligt! Varm smörgåstårta stod på menyn. Jag ville göra något enkelt eftersom jag inte var hemma från praktiken förrän vid fem.

Enkelt men fint.. Jag gick ut och plockade några växter från trädgården. Bladen kommer från järnek, men de orangea klockorna vet jag inte vad de heter. Vi försökte komma på det igår. Någon som vet?

Idag kommer nog min tredje bror och hans tjej på besök, de kunde inte igår. Sambon är och städar i jakt-stugan inför älgjakten, sen ska han spela kvalmatch. Jag tänkte passa på att plugga.
Ha det gott i helgen mina vänner!

Kram /Anna

13 kommentarer:

Ekomam sa...

Vilket fint födelsedagsfirande du fick! Jga tror att de där oranga klockorna heter japanska lycktor! Har för mig att svärmor har sådna och attde sprider sig som ogräs!
Ha en fortsatt trevlig helg!

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken fin dukning! Härligt att duka så när man har många gäster..

Ha en trevlig helg! Kram Marie

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej igen..

Kan det vara dessa på bordet?
Japanska lyktan/Physialis franchetii?

http://www.lindbloms.se/Lindbloms/70000/79660.html

Precis när jag varit här på besök så gick jag till Lottas trädgård.. och där såg dom.. vilket sammanträffande.
http://lottastradgard.blogspot.com/2009/09/tank-jag-holl-pa-att-missa-blommig.html

Kram Marie

Domus Dulcis Domus sa...

Så härligt det måste kännas att kunna duka upp till hela släkten med gott om plast. Det är något visst med eget hus. Instämmer med föregående talare ang. klockorna någon varitant av physalis,inte att rekommendera att äta men någon variant av detta är det nog. Tack för gratulationen! Kram

Grodmamman sa...

Visst är det härligt att kunna duka långbord när man har gäster!?!:) Skönt att ha plats.
Kram

Photo by Maria sa...

Fin dukning.. Enkelt är ofta snyggt och enkel mat är ofta god.. :-)

Ha en bra fortsatt dag..

Kram
Mia

Ekomam sa...

Ser att det är fler som tror att dessa är japanska lycktor! Och i så fall så är de, precis som någon mera nämnt, släckt med physalisen. som sagt de, bör inte ätas och är inte så goda heller för den delen. Men man behöver inte söka läkarvård om man skulle få för sig att pröva. tro mig, jag talar av erfarenhet från ett timmlångt besök på giftcentralen, men en hel bukett av lycktor i näven! Ofarligt! tydligen! Kan ju vara br aatt veta om man har uppfinningsrika barn på besök-som vi!! Kram Kram

Kamomilla sa...

Vad underbart med stordukning. Och svaret på japanska lyktfrågan fick du redan...

Lilla huset på prärien sa...

Vilken fin dukning! Vad vackert med de där orange sakerna... vad det nu är? Är det en växt eller? Oavsett så blev det väldigt vackert.

Ha en skön vecka!

Kram Jenny

Tulipa sa...

En snygg dukning är ju halva nöjet, jättefint!

Hösthälsningar/ Mariette

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vackert!!!Fint dukat!! O du Gratis i efterskott!!!!
Vaerm smörgås tårta, hört tala som der, låter så gott..man inte få receptet!!?

Trevlig vecka önskar Millan

Karin Krut sa...

hej Anna! Det låter som en fin födelsedag till slut! bordet ser jättefint ut, oftast är det enkla det vackraste. Jag vet inte heller vad blommorna heter men dom är jättefina :D
Ha en skön vecka
Kram Karin

Jenny sa...

Hej Anna!
Vilken fin dukning:)

Ha en jättebra vecka!

kram Jenny