måndag 22 december 2014

Lite kök..

Hej!
Nu börjar det närma sig dopparedan. Vi kämpar med förkylda barn här, men lite har jag hunnit pynta iaf. Ni har nog inte sett det färdiga resultatet på vedspisen. Här ser ni hur det blev, med lite julpynt i vrån. 
 

 När det skymmer är det fint att kunna tända spotlights som lyser på tegelväggen..

 Kronan har jag väntat på att få upp, har haft den här bilden i huvudet sen vi började med projekt vedspis. Nu har jag hängt några gamla pepparkaksformar och en knippe spetsband och snören. Ni känner ju mig- lite operfekt gillar jag!
 
 Ställde det gamla slagbordet i köket som en liten köksö. Perfekt att kunna flytta bort den så fort man tröttnar. :) På bänken ser ni tunnbröden som mannen bakade igår kväll. Och den uppmärksamme ser Signe som sitter och pysslar vid bordet. Favoritsysslan just nu- klippa små lappar och "skriva" meddelanden till sina kompisar.
 
 En enkel vas med vitmossa, blockljus och ett långt band virat runt.
 
 Köpte dessa små glasburkar på en julmarknad för några veckor sen, de är perfekta till russin och mandel, som man ju vill ha nära till hands i dessa glöggtider. Förpackningarna de brukar ligga i är ju inte lika roliga att ta fram.. Har hängt upp ett snöre med några klädnypor där vi hängt alla fina julkort och några alster från Signes målar- och pysselverkstad. ;)
 
 Skänken har blivit lätt pyntad, en tomtenissa, några kanelstänger, pepparkaksformar och en pepparkaksburk.
 
Tallrikshyllan har fått några gamla julkort. Morberg firar jul fick mannen av mig förra året.
 
 
Enkelt pyntat som alltid hos oss. ;)
 
Imorse hade lillebror feber, blev lite orolig att det var någon lunginflammation på g, då han varit rosslig i bröstet i flera veckor, men på vc tyckte de att vi kunde avvakta och se om febern stiger.. Så jag hoppas vi slipper sitta på jouren i julhelgen.
 
Ses igen innan jul!
Kram Anna 

2 kommentarer:

Anneli sa...

Mycket vackert med tegelmuren där vid spisen.
Hoppas nu att barnen kryar på sig innan julafton..............

GOD JUL till dig,
kram Anneli

Hem och Lycka sa...

Så vackert! Krya på er, hoppas ni får en fin jul ändå! God jul! kram