lördag 9 juni 2012

Skrivbord

Hej!
Har ni en mysig helg? Jag jobbar, men det gör inte så mycket, för efter helgjobb och jobb på måndag är jag ledig i en vecka. Ska bli skönt. Det är dock fullt upp, min syster tar studenten och fyller år. Varje ledig stund läggs annars på köket nu, och nu börjar man få en aning om hur det kommer att bli. Nästa vecka börjar skåp-stommarna komma upp! När Signe och jag är själva får jag försöka sysselsätta mig med annat kul som städ, tvätt, laga mat, diska osv. Ibland behöver min hjärna en paus och gissa vad jag gör då? Rensar och plockar iordning. :) som här på skrivbordet till exempel. Alla papper från köket låg i en hög där. Nu tycker jag mycket bättre om mitt nymålade skrivbord. :) Ordning är livet och något jag eftersträvar hela tiden, jag tycker inte att jag gör annat än att plocka. Konstigt nog känns det ändå alltid rörigt och stökigt. Kan det ha något att göra med min organisationsförmåga? :)
Kram Anna

4 kommentarer:

Domus Dulcis Domus sa...

Känner igen mig i det där med att vilja ha ordning men samtidigt uppleva ett ständigt plockande ;-)
Fin lämpa du har, har spanat på den också :-)
Du får njuta av din lediga vecka o hoppas på bättre väder :-)

Domus Dulcis Domus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tidsmästarinnan sa...

Hej min vän,
ha ha, jag byter gärna ordningssinne med dig i så fall! Oj vad fint.
Kram kram till hela familjen (vad stor lilla godingen är nu!)
Susanne

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken härlig skrivplats du har! Jag har ett nästintill likadant skrivbord :)

Kram till dig du fina & tusen tack för fina ord inne hos mig! Betyder mycket!

Kram Jes ♥