torsdag 12 april 2012

Gardinstång och gardiner på plats

På övervåningen i vårt "övre vardagsrum" har de sista detaljerna äntligen kommit på plats, nämligen gardiner och lampor i fönstren. Jag målade helt enkelt bara om gardinstången som fanns där innan. Stegen fick flytta upp från köket, då det är en liten tjej som upptäckt att den går att dra runt, klättra på osv.. Det kanske slutar med ett tomt hus med madrasserade väggar här.. :)
Här uppe har jag också mina orkidéer för tillfället. Jag har haft dem i källaren länge. Jag tycker inte att de är så fina utan blommor.. Det har resulterat i att de glömts bort, så nu tog jag upp dem på ett första hjälpen försök. De börjar faktiskt ta sig, men vi får väl se om det slutar lyckligt.. ;)
Idag, imorgon och på lördag är det jobb för min del, så vi får se om vi hörs innan helgen. Därför önskar jag er en trevlig helg redan nu!
Kram Anna

4 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!

Vilket fint burspråk ni har där..
snyggt att kunna ändra om och möblera när andan faller på. allt blir snyggt där.
kan tänka mig att stegen är en riktigt rolig leksak..om än lite farlig
Lycka till med blommornna..har nog själv aldrig lyckats få dom att blomma om, eller rättare sagt aldrig orkat vänta ut dom

ha en fin dag och helg
kram
Ann-Catrin

Anonym sa...

Va duktig du är på att fixa o,dona..de blir finfint i er hall:-) lycka till på jobbet!!
Kramar Elin

Mette`s hus og hjem sa...

Hei på deg :)
Ble kjempekoselig i kroken din, likte veldig godt den stigen du har stående der :)
Mine orkideer har jeg stående i kjøkkenvinduet å de blomstrer nesten hele året :)

Fortsatt fin dag til deg
Klem Mette :))

STENLYCKA sa...

En snabb titt in till dig goa vän för att önska dig en fin helg.Är på språng denna fredagskväll. Hörs en annan dag!
Kram Raina