måndag 17 september 2012

Betar av projekten

Hej!
I ett par helger har jag målat lite i garaget. Det har varit några möbler som stått på kö där, och är fortfarande. Men nu är flera av dem målade och klara! Den här byrån var väldigt fin när jag köpte den tyckte jag, men sambon tyckte inte om att färgen flagnat. Jag fick snällt ställa mig med målarpenseln och måla den, men naturligtvis blödde färgen igenom. Om ni kommer ihåg min dust med den andra byrån kan ni kanske förstå att jag inte orkade med en likadan fajt. Därför tog jag sonika stålborsten, rakbladet och slip-pappret och nötte den på de ställen där den hade blött igenom. Så fick det bli! :) Jag tycker att den var finare innan, men sambon är nöjd.

 Gammal spegel köpt på loppis. Byrå köpt på loppis. Knoppbrädan har jag beställt av Anna och hämtat hos hennes morfar som snickrat ihop den till mig. Han bor nämligen inte så långt ifrån mig.
 I en gammal zinkhink ställde jag ett par paraplyer.

Kortet på oss i ramen skickade vi ut som julkort förra året. Frasse fick också vara med som ni kanske ser om ni kikar noga. ;)

Igår eftermiddag när sambon spelade match rensade jag bland våra mössor och vantar och sorterade dem i de olika byrålådorna. Ordning och reda! Signe hjälpte mig på alla sätt hon kunde. Hon klädde ut sig i alla tänkbara hattar, mössor, stövlar och som jag skrattade åt min lilla clown. Hon är underhållande ska ni veta!
sen i lördags har jag haft halsont och idag ska jag åka till vårdcentralen. Vi får se om jag får pencillin.
Ha det gott!
Kram /Anna

Ps. Jag ser att räknaren gått förbi 90 000 unika besökare här på bloggen, det är helt galet!! Men så otroligt roligt!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Anna!
Du är flitig du. Blev jättefint! Kul att förändra lite. Här hemma händer det "nada". Nu efter vår resa så måste S ta tag i övervåningen, ingen återvändo nu....

Hoppas ni åker iväg på en resa, det är ni värda!

Kram Anna

Beas sa...

Vad skönt att "beta av". Den blev ju jättefin!

Jag har också en hel del "beta av" projekt på gång, men det är mer "80% klara projekt som behöver bli 100%"

Det är skönt det också och definitivt nödvändigt.