söndag 27 november 2011

1:a Advent

Årets adventsljusstake no. 1..


Årets adventssljusstake no. 2 :)



Titta så fina presenter jag fått! :) Lökarna satte jag i min lilla terrin och den lilla duken blir prefekt i brödkorgen till lussefikat..


Hej!


Kikar in för att önska er en trevlig första adventssöndag! Hoppas ni myser inne med tända ljus när stormen viner ute. Jag har bara varit ute med hunden idag, resten av tiden har vi myst inne. Jag har äntligen fått upp mina adventsstjärnor i fönstren. Hade tänkt tvätta fönstren innan, därför avvaktade jag.. men jag hade ju helt missat vädret som skulle komma. Det var inte ens någon idé att fundera på att putsa några fönster idag.. hihi..


Igår hade jag besök av goa Anna med bloggen Vita Verandan. Har ni mot förmodan inte hittat hennes blogg rekommenderar jag att ni kikar in till henne NU.. ;) Hon har ett helt ljuvligt hus precis i Anna-stil, och då syftar jag både på mig och henne.. hihi. Jag fick så fina presenter, som ni ser ovan. Vi fikade hos mig och sen åkte vi till Lidköping och strosade i affärer, lunchade och avslutade sen med kaffe hos mig. Tusen tack Anna för en jättemysig dag och för de fina presenterna!

Kram /Anna

6 kommentarer:

Unknown sa...

Tack själv Anna! Det får inte gå lika långt till nästa gång bara....
Här har inga fönster blivit putsade heller, det blir ju så snabbt mörkt:)

Hoppas det var ok med gårdagens inlägg?

Kram Anna

Grodmamman sa...

Har inte heller putsat några fönster.
Anna har verkligen ett fint hem, är ofta inne på hennes blogg och läser. Min bror och svägerska har även fått inspiration från hennes hus när de byggt om sitt.
Fina ljusstakar du fixat till!
Kram

Kamomilla sa...

Adventsmys! Här har vi haft elavbrott och busväder, men mysigt i alla fall.

Borgmästaren sa...

Fina ljusstakar! Kul att läsa din blogg!

, sa...

Precis vad man behöver en måndagsmorgon, en ny blogg att fördjupa sig i! Så mycket fint du har :) Hit kommer jag definitivt att återvända, får nog lov att lägga till dig i listan så jag säkert hittar dig igen :)

Kram Anna Lena

Gottegrisen sa...

Vilka fina hyacinter! Det gör susen att sätta papper runt dem sådär!

//Linda