torsdag 13 juni 2013

Trädgårdsfix

Hej vänner! 
Här börjar vi komma in i rutiner igen efter bröllop, parisresa och helg på kusten. Om kvällarna går jag gärna runt i trädgården när Signe somnat, luktar på den ljuvliga syrendoften och vattnar våra nyplanteringar och sådder. Denna veckan börjar mitt sommarvikariat, jag har gjort natten och ska jobba natten som kommer. Perfekt sov-väder har det varit idag. 
Idag visar jag några bilder från vår trädgård. I bröllopspresent fick vi ett magnolia-träd samt en ormhassel, dessa vårdar vi nu ömt och vattnar varje kväll. Jag håller på med en rabatt som börjar arta sig, har mest satt om buskar och samlat dem i den här rabatten, sen har jag fått några perenner från vänner och familj som jag också satt här. I mitten ska järnsängen få stå bland grönskan. Målbilden jag haft i huvudet börjar ta form! 
Kram Anna 




1 kommentar:

Grodmamman sa...

Gillar ormhassel och köpte en för några år sedan. Två stackars pinnar som stod där, men nu börjar den se ut som en buske!:) Fast maken tycker inte om den och trodde (hoppades?!?) att den dött i vintras!:)
Är så fint med järnsängen där bland alla blommor. Marie, "Vita ranunkler", har ju en liknande rabatt i sin trädgård och den är jättefin!:)
Kram