lördag 26 juli 2008

Hälsningar från kobran..

Halloj!

Nu, efter en liten bloggpaus med både ledighet och jobb kände jag för att göra ett inlägg igen. Jag blev inte sjukling så länge som tur var! Hoppas ni har det gott ute i värmen! Själv hade jag tre nätter på schemat i veckan, ons, tors och fre natt, och det passade ju alldeles lagom när solen och värmen kom.. grr.. Att sova på dagarna när det är nästan 30 grader varmt ute är ingen höjdare. Det är dessutom väldigt svårt att sova när man vaknar efter två timmars sömn, av att hyresvärden bankar och skrapar precis utanför fönstret! Inte konstigt att sambon tycker att jag är som en gravid kobra (hugger på allt) när jag jobbat tre nätter, hihi.. =) Närå, så farligt är det inte men jag kan väl villigt erkänna att det hänt någon gång att jag varlit lite grinig när jag jobbat tre nätter och den gången kanske jag förtjänade detta smeknamn.. =) Nu är det iallafall gjort för den här gången och nu väntar fem nätters ledighet igen. Idag har jag och sambon varit på beachen. Nu väntar en kväll i soffan med en film och ett glas vitt, risken är ganska stor att jag kommer somna efter 10 minuter..


Tänkte passa på att visa mina nya fynd jag gjorde igår. När vi var på väg hem från stugan i förrgår fick jag se en skylt där det stod loppis ett par kilometer från där vi bor. Så igår passade jag på att åka dit en sväng. Detta är vad jag fick med mig hem..





En kandelaber.. 40 kronor kostade den



En kanna med vackra former, visst är den fin? 70 riksdaler fick jag ge för den.



En sockerlåda..



Och en till sockerlåda! 50 respektive 150 kronor kostade de.. men jag fick ge 300 för alltihop. Det tycker jag var ganska överkomligt. Sockerlådor har jag varit på jakt efter länge.

Sambons reaktion på mina fynd var några pustande och sen sade han "Nu kan vi snart ha loppis här hemma!!". Förstår inte alls vad han menar.. =) Hihi, nu väntar han med filmen.. ha det gott kära bloggvänner! Kram /Anna

11 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Jaa..får man inte sova..så är det väl klart att man inte orkar så bra..
ja vet hur det är..

Tålamodet är inte i topp med lite sömn..

Men vilka fin..fina fynd du har gjort..
verkligen kanontrevliga..jag stor gillar de gamla lådorna..
ha det så bra..
kram anna

Lilla huset på prärien sa...

Nice!

Den där kommentaren från din man känner jag igen från mitt eget hus - hör samma sak från min sambo!

Jättefina saker. Själv fick jag också tag på en sockerlåda idag, den lilla varianten.

Kram Jenny

lilla h sa...

Strandliv och loppis = sommar när den är som bäst!!! Eller hur?!
Gillar dina "nya" lådor!
Kram Helena

Hanna i Det stora grå huset sa...

Haha, vilken bra kommentar från sambon! Så sa min länge innan jag började sälja själv....

Jättefina fynd du gjort! Lådorna är ju bara så fina! Älskar sådana, men har inga själv... Jag är för snål helt enkelt... ;)

Ha det så gott!
Kram Hanna

Grodmamman sa...

Jag beundrar alla som jobbar natt! Skulle nog inte fixa det.
Jag skulle också vilja ha sådana där sockerlådor, tycker att de är så fina.
Kram

Anonym sa...

Hej där! Nu var jet jättelänge sen jag bloggsurfade, men bland det första jag gör är ju självklart att kika förbi hos dig! Hoppas du har det skönt i sommarvärmen, och att du får sova ut efter nattpassen. Jag jobbar också natt, går på imorgon natt och jobbar till lör morgon. Suck. Jaja det blir pengar av sånt :-) Vad mycket fint du visar på din sida, nu ska jag surfa igenom lite och se vad jag har missat när jag varit borta :-)

Mjuka sa...

Fina fynd du gjort !!!
kramar M

Helena Dovier sa...

Att inte få/kunna sova på dagen när man jobbar på natten låter inte ett skvatt kul. Tur att du är ledig nu i alla fall.

Fina fynd du har gjort! Såg även längre ner att du har köpt en likadan steghylla som jag köpte i vintras. Vet inte om du har beslutat dig för om du ska måla den vit eller inte? Jag köpte en som enbart var lackad, och så målade jag den vit. Om du vill se hur det blev kan du gå in inlägget från den 13 mars som heter "Mer av hallen".

Ha det så bra nu under dina lediga dagar!

Kram från Helena

Designe sa...

Åh, vilka fina fynd du gjort!

Förstår att det är svårt att sova i värmen...det är ju nog svårt att sova nattetid! Vi har flyttat ner i källaren och där är det kallt..brr..men oj så gott man sover!
Ha det bra! Kram :)

lottens vita och gröna sa...

huuuuu låter jobbigt att sova i denna värmen som är på dagtid, du har iallafall verkligen inte gått i sömnen på din loppistur, ohhhhhhh vilken kanna och bitsocker lådor är sååå fina!

varmkram vännen! lotten

n o r d i n g å r d e n sa...

Lådor kan man aldrig få för många utav och den kannan var ju helt bedårande!!! Mari.