tisdag 2 december 2014

December..

... Advent och dags för lite pynt och piff!
Jag plockade lite i helgen, och fick ihop ett stort fat med lite mossa , hyacinter och annat smått och gott.






 
 Adventsljusstaken är framme.. Första ljuset är tänt. I år blev det enkelt pynt med mossa och några små äpplen..

 En liten gran i en stor glasburk har fått komma in också. Mer än så (och alla stjärnor och stakar i fönstren såklart) har jag inte hunnit..

..eftersom den här lille krabaten är väldigt mammig, väldigt snorig, väldigt aktiv (och behöver passas hela tiden då han gärna ligger i Frasses vattenskål och plaskar med vattnet, plockar vedpinnar under öppna spisen och stoppar små träbitar i munnen, river ner stolar och den sladdlösa dammsugaren.. hjälp, jag hade glömt hur det är!!), har lärt sig hur man ställer sig upp i spjälsängen och vägrar sova därför..
Och eftersom vi ägnat större delen av vår lediga vakna tid till att måla och fixa klart i hallen (snart klart) oljat in bänkskivorna i köket (också snart klart) och målat vid vedspisen (också snart klart). I helgen tog vi dessutom en tripp till Göteborg och Liseberg. Mina föräldrar mötte upp och tog med sig barnen sedan, så vi fick njuta av lite tid på tumis, men det slutade med att jag blev dålig.. Men vi hann i alla fall med en kväll på restaurang själva innan det urartade. :)

Idag blev jag faster igen till en liten flicka! Jag har nu tre små brorsbarn, alla flickor och alla väldigt lika varandra, så söta o goa! Måste åka och fixa något litet fint, det finns ju så mycket fint till de små liven så man blir helt tossig ute i affärerna..

Kram Anna

2 kommentarer:

Anneli sa...

Oj, du har fullt upp hör jag.
Skojigt med aktiva och framåt barn, men åh, så jobbigt.

Tycker det låter som om du hunnit med jättemycket ändå...............

Hoppas du piggnat på dig igen,
kram Anneli

Hem och Lycka sa...

Ljuvligt fint! Och en söt liten krabat du har :-) kram!