onsdag 31 december 2014

Året som gått (del 2)

Fortsättning på årskrönikan.. ;)
 
 
Juli

 


Sommar, sol, bad, båt-turer på kusten, men också altanbygge, vattkoppor som gjorde att vi fick spendera semestern hemma i trädgården. Vi fick ställa fram poolen och lägga filtar ute i skuggan för att ha det drägligt i värmen. =)
 
 
Augusti
 


En längtan började komma efter att få komma iväg för lite Anna-tid, och jag njöt av de första timmarna hemifrån när jag fick handla, fika och fylla på höstgarderoben. Jag förundrades samtidigt över hur fort tiden går och ville stanna tiden. Ommöblering blev ett resultat av att barnen växt och bytte sängar, en köpmansdisk inhandlades och placerades i kontoret som blev ommöblerat det också.
 
 
September
 


Det stora projektet veranda påbörjades, och jag njöt av att det äntligen hände lite! Jag längtade efter lite kyligare höst, men njöt samtidigt av det fina vädret som var. Jag höstade till det i soffan med dovare färger.
 
 
Oktober
 
 


Jag blev uppvaktad på min trettioandra födelsedag, och fick de ljuvligaste blommor. Vår nya ytterdörr kom på plats, mannen sköt sin första älgtjur och jag började måla vårt vitrinskåp.
 
 
November
 
 


Jag visade vår höstpyntade entre som fått symaskinsbordet som en liten detalj. Det färdigmålade skåpet och de färdigmålade skjutdörrarna visade jag också. Jag var lite låg efter en intensiv höst och fick inte riktigt jul-känsla förrän jag var på julmarknad i slutet av månaden, då började jag pynta lite..
 
 
December
 
 


Jag gjorde ett par juliga arrangemang av mossa jag fått inspiration av på julmarknaden. Ni fick se den färdiga hallen och vedspisen, där vi lagt all ledig tid för att färdigställa. Ett undantag var en minitripp till Göteborg och Jul på Liseberg som vi njöt av i julstressen.
 
 
Ett år går fort!
 
Snart är december och detta året över och jag hoppas att nästa år bjuder på mycket roligheter. Vi planerar att ta det lite lugnare ett tag på renoveringsfronten. Vi har ju trots allt hunnit med ganska mycket under det här året. ;) Dock känner vi oss själva och har ju inte hunnit klart med trädgården på framsidan, en del målning är kvar på utsidan bland annat..
 
Önskar er ett fint slut på det gamla året och en fantastisk start på det nya!
 
Kramar i massor till er alla bloggläsare som gör det så roligt att fortsätta.
 
/Anna







Inga kommentarer: