onsdag 4 juni 2014

Stora planer..

Ja nu är det stora projekt på g. Vi har länge velat fram och tillbaka hur vi ska göra med våra entréer. Framsidan på vårt hus skulle behöva bli lite mer charmig och välkomnande. Vi har nu planer på att bygga en veranda på framsidan. Det blir förmodligen en öppen veranda med balkong. Över den befintliga balkongen kommer vi att ha ett tak och rama in det hela med någon form av snickarglädje, så nu håller jag på att hämta inspiration för fullt som ni förstår. Eftersom vårt hus inte är från sekelskiftet vill jag att det ska passa in och inte bli too much om ni förstår. Den här nedan är jättefin, men kanske snäppet för krusidullig för vårt hus.. Det är utsmycknaden i nocken på taket jag lurar mest på. 

Bild lånad från bloggen gårdsromantik.

Bild lånad från sköna hem.

Det här huset är så vackert! Sådana här detaljer kan jag tänka mig på den öppna verandan. Enkelt men väldigt fint.

Vi har bokat en trädfällare som ska fälla resten av våra stora träd på framsidan. Ett staket ska byggas och grusgången ska ändras om. Dessutom har mannen påbörjat operation altan på kortsidan. Där finns en inglasad altan och stenläggning som jag inte är så förtjust i. Tanken på längre sikt är att ta bort den befintliga inglasade altanen och istället ha en öppen altan där (eller med tak över någon del). En inglasad kommer istället att byggas på baksidan av huset. Då kan man lätt ta sig ut på altanen från vardagsrummet och därifrån direkt ut i trädgården. Just nu behöver man gå ut genom groventren för att komma till altanen. 


Vårt hus. En bild jag knäppte tidigare i våras. Som ni ser är verandan å vårt hus inåtgående, liksom balkongen. Jag tror att en utbyggd veranda kommer att göra stor skillnad! Här syns inte groventren och altanen så bra, men jag lovar att visa en annan dag. Min önskan är också att måla om huset, men mannen tycker såklart att det är vansinne när det inte behövs.. Undrar vad han menar med det? 

Kram Anna


1 kommentar:

Anneli sa...

Vackert hus ni har.
Tror det skulle bli fint i den stilen på det vita huset du visade..........

Ha en bra dag,
kram Anneli