måndag 23 juni 2014

På inspirationspromenad..

Hej!
Måndag igen! Veckorna rusar på och jag hinner inte med. I mitt huvud är det verkligen inte semestertider om 2 veckor, snarare 1-2 månader kvar..
Idag kom vi lite sent till förskolan eftersom S varit vaken under natten och inte gick att väcka imorse. När jag lämnat henne vid tio-tiden gick jag en liten extra promenad genom samhället och fotade lite inspirationsbilder till vårt altan och veranda-räcke. Hoppas inte att någon tar illa upp för att jag gått och fotat deras hus.. Dessa varianterna tycker i alla fall jag är finast. Jag har också spanat in det HÄR (som är en dröm, och bloggerskan hur gullig som helst), och det HÄR. Vi är i färd med att bestämma oss för både det ena och det andra, bl.a. ytterdörr. Jag har hittat jättefina på nätet, men de finaste var väldigt billiga om man jämför med andra alternativ, och då undrar jag om man ska dra öronen åt sig.. :) Jag menar; hur ska man veta vilka som är bäst? Vi får nog åka till byggvaruhandeln och titta lite. Vad har ni andra för märken på era ytterdörrar? Jag kan återkomma i ett senare inlägg vad vi tittar och funderar på så får ni gärna råda.. :)
 


 Det här huset var vitt putsat för några år sedan, med gamla originalfönster kvar. Den som köpte och renoverade det har inte riktigt tänkt på att behålla det gamla utseendet. Lite tråkigt tycker jag. Men den fina verandan är i alla fall kvar.








Kram /Anna

2 kommentarer:

Fröken Lycklig sa...

Hej fina du! Hoppar eran midsommar var fantastisk vilka fina kort på barnen och dig och enkel och fin dukning!
Spännande och följa eran renovering med utsidan!
Kram

Browneyedgirl sa...

Vilken jättefin blogg du har :)
Underbara bilder...