tisdag 20 maj 2014

Vacker bukett och en dag ur mitt liv


 

Denna vackra bukett fick Tage på sin dopdag av sin mormor och morfar. Vilka fina färger!
 

Hej!
Hur har ni det? Här är det bra, men om jag var trött igår är jag ännu tröttare idag. Det har minst sagt varit en intensiv dag med många tokigheter som vanligt. Jag vet inte hur jag lyckas. Orkar ni höra? Ja här kommer en snabb version av min eftermiddag och kväll.

När jag hämtade Signe på förskolan vid två hade jag lite bråttom när jag skulle hemifrån pga ett par ärenden som skulle fixas samtidigt. När jag hämtat henne, lämnat igen nyckeln till lokalen vi hade dopkaffet i, handlat och gått hem upptäckte jag att jag gått hemifrån utan nyckel. Jag var alltså utelåst med två otåliga barn. Fick ringa ett par samtal och efter hjälp som kom till undsättning samtidigt som jag fick sätta mig och amma på altanen. Under tiden passade Signe på att vattna Frasse med vattenkannan, med vatten som hon tog ur zinkbaljan. Kom till slut in, fick gett Signe lite mellanmål och försökte hålla henne vaken under tiden som jag ammade igen. Telefonen ringde så jag fick springa och hämta telefon med Tage vid bröstet, prata under tiden som jag ammade klart och med Signe sittande på mig. Sen började jag laga mat, fortfarande med telefonen i örat. Lade på och när maten nästan var klar ropar s att hon kissat på golvet. Stängde av spisen och sprang dit och torkade av, duschade Signe, på med rena kläder och ner för att äta. När vi ätit klart är det dags att bada Tage, vi går upp. Jag börjar hälla upp baljan samtidigt som jag tar av Tage kläderna och förbereder. När jag kommer tillbaka till badrummet har halva badrummet blivit översvämmat. Jag badar T och torkar honom. Medan jag gör det hoppar S i badet själv. Jag sätter mig och ammar igen. När jag kommer in till S igen har hon hällt ut hela flaskan med olja i vattnet, tagit en mugg och sin tandborste och sitter och dricker ur muggen av oljevattnet. Upp med henne (hal som en ål!!), i med T i babysittern, torka, ta på nattlinnet och börjar torka upp allt vatten i badrummet. Då kommer Signe och säger att hon bajsat på golvet. Bara att börja om med tvättandet igen och fortsätta städningen av badrummet. När jag städat klart ammade jag en gång till. Under tiden tar S på sig pyjamasbyxor, en jeanskjol och en cape samt Tages snutte på huvudet och dansar omkring på golvet.
Nu sover båda barnen och NU kom mannen hem efter en fantastisk fiskeresa på Vänern. Klockan är 20:45 och jag tror att jag struntar i att städa inför morgondagens fikabesök och går och lägger mig istället.
En av alla dagar i mitt liv. Någon som känner igen sig, eller är det (som jag misstänker) bara jag som har sådana här dagar? ;)

Kram /Anna

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Efter att ha läst detta inlägg är jag rätt glad över att mina barn är 12 och 16 år i år!;)
Kram