fredag 22 februari 2013

2-årsfirande

Hej!
Tänk att igår fyllde vår lilla Signe 2 år! Jag har svårt att förstå att det gått så fort, det känns ju som igår hon kom hit till oss. Igår kom Christofer hem och åt frukost med oss på morgonen. Jag hade kokat ägg och gjort mannagrynsgröt och kaffe. Sen fick hon öppna våra presenter. Efter jobb & dyl. hade vi lite kalas för närmaste släkten. Signes mormor, morfar, faddrar, kusiner, farbror och farmor kom och firade henne. Jag hade lagat pizza. Sen måste jag bara skryta lite över min alldeles första riktiga prinsesstårta som jag bakade igår. =) Jag följde recept av Leila i boken a Peace of cake. Jag gjorde dock inte vaniljcremen från grunden, utan fuskade med snabb-marsan.
 

Här ser ni Signe och hennes kusiner i färd med att öppna alla presenter. Klänning och strumpbyxor från Pomp de Lux. Bolero från name it. Finskor från H&M.
 
Födelsedagståget från Jabadabado lös fint på bordet.
 
 Här blåser Signe ut ljusen på tårtan. Marsipan-locket var lite för litet för tårtan men den smakade gott för det. ;)
 
 Jag hängde upp några ballonger i en ljusslinga dagen till ära.

 Här ser ni vad Signe fick av oss i present, en liten postlåda till sitt rum, samt ett litet set med kaffekoppar o.s.v. Jag tyckte att det var bra att det var i metall, då leken kan bli lite hårdhänt ibland.
 
 Hon fick också en klänning/tunika från Creamie.
 
Tillhörande små benvärmare, visst är de söta!?
 
Förutom sakerna från oss fick hon Lilla Gubben-mjukis, krypande docka, Pippi-kläder, silversked, kläder, kratta, spade o.s.v. att gräva med i vår, tuta och flagga till cykel, berlock till halsband, Maileg-möbler till kaninerna, en necessär och pengar. På söndag ska vi ha lite kalas för kompisar till oss och Signe. Jag återkommer säkert på söndag eller måndag med lite fler bilder från kalasandet. ;) Imorgon ska vi på kalas igen, mina två yngre bröder fyller jämnt. Mamma och pappa ska ha öppet hus.
 Nu om en stund ska jag åka och jobba kväll.
Trevlig helg!
Kram /Anna
PS. Jag har inte glömt att jag har lovat en utlottning. Det kommer, det har bara varit lite mycket det sista.

2 kommentarer:

Dagdrömmar och verklighet sa...

Åh lilla Signe, så söt! Vilka bra presenter hon fått, och på söndag blir det fler paket. Ha en fin kalas-helg så ses vi på söndag!!

Kram kram

Fröken Lycklig sa...

Fina kort på en fin fin liten tjej! Lilla trollunge! duktig du är som bakat egen prinsess å allt! fina presenter! rosa låda känner jag igen från oss, kul att vi ha samma! hihi
ses imorgon! kram