måndag 26 mars 2012

Rör överallt

Hej! Jag har idag kommit underfund med ett problem jag har, eller en egenskap snarare. Jag är expert på att skena iväg med mina tankar när jag sätter igång med något. Som idag; jag började gräva i trädgården där jag planerar en rabatt. När jag håller på tänker jag på allt jag vill göra i trädgården, och det slutar med att jag är och river i ogräs eller krattar någon helt annanstans än där jag började. Koncentrationssvårigheter, vimsighet, kalla det vad ni vill.. Men jag är nog sådan när det gäller mycket, även när jag håller på med ett projekt inne. Det innebär ju att allt blir halvgjort lagom till Signe vaknar, och ofta rörigare än rörigast. Hm, jag behöver en lösning på detta problem, en miljon hade varit fint. Då hade jag kunnat anlita folk som kan få gjort allt jag vill, snabbt och lätt! :)
Krokusen blommar för fullt nu, fåglarna kvittrar, det är varmt och ljust, åhh vad jag njuter! Satt och tog mitt kaffe på trappan förut, för pausar, det gör jag också må ni tro! ;)
Kram Anna

3 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Hihi, om du VISSTE hur väl jag känner igen mig i detta kära Anna! Jag är exakt likadan. Men man blir ju förhoppningsvis klar med något av allt till slut :-)
Kram kram
Susanne

Dagdrömmar och verklighet sa...

Du måste hitta en balans mellan dina "drömmar och verklighet".. =) haha! Har man börjat med något och det börjar kännas trögt är det ju lätt hänt att man slinker över till ett annat projekt.. Jag är ju mycket för att skriva listor som man kan bocka av när man har varit duktig och gjort klart något så det röstar jag för!!

Vi ses senare idag.. Kram

Fröken Lycklig sa...

Ha ha håll tillgodo vi är nog sådana alla till mans jag är iallafall toppen på att starta nya projekt överallt samtidigt och särskilt om du frågar mr M... Jag tror det är vårkänslor du drabbats av, inget farligt!!och allt blir klart tillslut! hoppas vi hinner ses snart igen mellan jobb.. fin fin buren bliv föresten! kram på dig!