fredag 16 mars 2012

En fyraårings nivå

Hej!
Idag har jag hafsat ihop mitt projekt. Gamla lakan skulle i min gamla skärmvägg. Den fungerar som en avskärmning till vår tv-hörna uppe. Det skulle kunna vara gjort av en fyraåring. Min syslöjdslärare hade skämts ögonen ur sig. Det finns nog ingenting jag avskyr så mycket som att sy. Ändå ger jag mig på det ibland. Jag antar att jag avskyr det mest på grund av att jag inte kan. Och, nu är jag ärlig, när tråden trasslar sig för tionde gången, när stygnen ser konstiga ut och det blir snett och vint, då bölar jag. Jag svär och skäller lite, sen provar jag igen. Så håller jag på, och till sist bölar jag. Idag gick det inte så långt, men det var bara för att jag slarvade ihop något. Och jag struntar precis i vilket. Varje gång jag går förbi mitt projekt tänker jag blunda och låtsas att det är jättefint sytt. ;)
Kram Anna

7 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Anna!
Tycker det ser jättebra ut jag,vad duktig du är! :) (själv kan jag inte ens starta en symaskin;))

Din vikskärm med de vackra ribborna gav mig habegär, underbar!!

Ha en skön helg,

Kraam Jenny

Dagdrömmar och verklighet sa...

Men Anna, det ser ju gör bra ut! Antingen så underskattar du din syförmåga eller så du lyckats ta bilder som gömmer "skavankerna".. =) Blev hur som helst väldigt fint!

Ha en fin fredagskväll! Kram kram

Hagagård sa...

Tycker att det ser bra ut:)Fint med ribborna..Ha en skön helg//Helen

Photo by Maria sa...

Vad är det för fel på det?? Tycker det ser jättesnyggt ut..

Den vikväggen hade ju gärna fått komma hem till mig, med din sömnad på =)

Kram Mia

Kamomilla sa...

Vad snyggt!

Domus Dulcis Domus sa...

Du kan ju alltid prova att lämna in symaskinen på service, det kan fixa några av problemen ;) Tro mig jag vet!

Men som sagt på bilderna ser det ju snyggt ut i alla fall :)

Ulrika

Ekomam sa...

Hej Anna!
Du behöver då inte blunda säskilt hårt, tycker det ser ubertjusigt ut! Om det skulle vara lite slappt i sömmarna (vitsigt värre) Så är det nog bara något du ser!

Jag ska ärligt erkänna att min symaskin står och har samlat på sig ett helt gäng med nya dammråttsvänner ;) Och jag har iiiiinga planer på att ta fram den än på ett tag :)

Hoppas ni får en fortsatt fin helg!
Kramar Carolina