torsdag 27 mars 2008

Konstigt väder och skitiga fönster!!

Hallå alla!

Idag vaknade jag till strålande solsken och klarblå himmel. Passade på att ta en paus från pluggandet och gå en långpromenad med en kompis. Vilken värme! Helt underbart med solen gassande i ansiktet efter mulen himmel och snöfall de senaste veckorna. Pyntade lite på min trapp när jag kom hem. Sen fixade jag mat och åt lite, och nu när jag tittade ut var det mulet igen och några snöflingor letade sig ner mot marken trots att det är 5 grader ute. Kan inte vädrets makter bestämma sig!? Och då gärna för vår.. =) Men nu är det inte många dagar kvar med vintertid.. snart blir det ljusare, det får man trösta sig med när man skrapar rutorna på bilen på morgonen... eller när man håller på att halka och bryta benen när man är ute och går..


Igår var jag inne i ett par butiker i Vara. Almas hus heter den ena och tjejen som har den är jättetrevlig! Har ni vägarna förbi Vara (vilket jag iofs betvivlar..) så gå in där! Den andra butiken heter Änglahuset och de ligger inte så långt ifrån varandra. Jag köpte ett brödfat på Änglahuset och ett grytunderlägg på Almas hus. Båda i fil de fer, vilket jag är helt galen i just nu!

Solen letade sig in genom fönstrena så fint så jag var tvungen att få fram kameran.. I krukan sitter en kvist trollhassel där jag hängt två prismor. var vänlig ignorera det smutsiga fönstret!





Fil de fer.. så nöjd med mitt grytundelägg från house doctor! På trappen är det nu lite vårfint..

Någon som vill ha lite te och skorpor? Har dukat med mitt nya brödfat i fil de fer.

Hoppas solen lyser lite på er alla idag! Nu ska jag läsa om sjukdomar. Ikväll ska vi titta på ett hus! =)
Kram /Anna

5 kommentarer:

My Lovely Things sa...

hej Anna!!

trevliga ting du visar...
vara säger du..jag ska faktist til jung på måndag..och sova över hos min mormor...om jag skulle ta mig en tur in till vara på förmiddagen..Mormor skulle på gympa så då kanske jag skulle åka dit...
Loppis ladan blir det med...
ha det gott..
kram anna

Lilla Blanka sa...

Hej Anna!
Åh vad mysigt, jag kommer direkt på lite skorp-fika ;)
Ja det har varit en underbar dag idag, soligt och otorligt vackert!
Kram
Mia
Ps gillar ditt fil de fer underlägg..!

n o r d i n g å r d e n sa...

...många vackra ting och ja tack, gärna en kopp te i den fina servisen! Mari.

Designe sa...

Åh va härliga vårbilder! Här har oxå varit mulet och grått idag..och blåsigt.huu!..

Jo,ang. vattenbaserad färg så var den jag köpte en lackfärg trots att den var vattenburen och såna gulnar inte, det tyckte jag oxå var så bra. Blankhet 10 är väl inte att rekommendera på möbler som slits, typ byråer och liknande men månborden står ju mest för sig själva liksom. Ska måla en byrå sen med vattenburen m blankhet 40..får se hur det blir! kram :)

Anonym sa...

Vilka fina saker du visar, och vårfint på trappen har du också, jag förstår att längtan efter våren i Sverige är stor nu.

Ha en super fredag!