torsdag 9 oktober 2014

Uppvaktad






Hej!
Igår var det min dag. Jag fyllde 32 år och är väl inte så intresserad av att fira födelsedag längre. Men jag blev väldigt uppvaktad ändå, mamma och pappa ville komma på kaffe igår eftermiddag, och då bjöd jag in svärisarna också. Jag fick en symaskin av mamma och pappa, ett presentkort på en nagelstudio av svärmor och pengar av svärfar. För att inte tala om de vackra buketterna och grupperna, jag visar några av dem, har ni sett vilka fina färger? Av mannen fick jag det enda jag faktiskt önskat mig, nämligen boken på bilden, samt en fin termos från greengate, några flarror vin och ett par inredningsmagasin.
Så jag känner mig rörd och överväldigad, så fin familj jag har!
 
Idag är jag och barnen hemma och tar det lugnt. S är väldigt snuvig och hängig, jag och T är trötta efter en vaken natt. Vädret kan bara benämnas som höstrusk. Pippi går för fullt på tv:n och T har sovit förmiddag. Jag passar på att fixa och planera lite, imorgon ska jag nämligen ha lite tjejfest, det ska bli väldigt roligt, och tro inte att jag firar födelsedag, nej jag firar att jag är amningsfri och kan dricka vin och fnissa med tjejkompisarna! Kanske visar er imorgon när jag förberett lite mer, annars kommer det en annan dag.

Kram Anna

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Grattis i efterskott!
Vackra blommor då fick!
Kram

tre nyanser av vitt sa...

Grattis till dig både att du fyller och att du kan dricka vin ;)
Må så gott/Kram Marie

Hemma på Sjuan sa...

Grattis i efterskott! Så vackra blommor du fått. Kram Suss

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis i efterskott, så fina rosor och bok du fick. Roligt att du är med i utlottningen, drar vinnare torsdag morgon så du hann lätt.
Kramar/AM

Hem och Lycka sa...

Grattis i efterskott! Så fina presenter och blommor!

Vi talade om för Filippa några dagar i förväg att hon snart skulle börja sova helt i sin egen säng och upprepade det varje gång hon skulle sova, för att hon skulle få vänja sig vid tanken. Sedan när vi tyckte det var dags så sa vi att om du sover varje gång i din säng hela tiden så ska du få en present på söndag. Som en morot, typ när man själv skulle gå igenom nåt jobbigt så känns det ju bättre att ha nåt att se framemot och få en belöning för att man varit duktig. Och hon blev nyfiken och otålig men tyckte själv hon var duktig varje gång hon sov själv. Det var jobbigt första natten, kan vara bra att vara förberedd på att det kommer bli tufft första och kanske nån natt till men vi påminde henne om presenten och stod på oss att hon skulle sova själv. Filippa ropade men om de kommer tror jag på att leda tillbaka till egna sängen och vara mjuk, snäll, klappa, krama men vara bestämd. Det var inte så jobbigt för vår del, hon fick faktiskt något litet när vi började som vi gav till henne varje gång hon trilskades och då lugnade hon sig. Mutor med andra ord men det gick på en natt och det funkade smidigt både med blöja och napp också. Så en liten morot som du vet skulle uppskattas tror jag är ett bra sätt, behöver ju inte vara nåt dyrt! Lycka till! Kram!