onsdag 29 maj 2013

Bröllops-dukning

Hej!
Tusen tack för alla grattis-hälsningar. 
Jag tänkte att ni kanske ville se min dukning till bröllops-middagen. Färgtemat blev vitt och mintgrön/turkos med inslag av metall. Jag målade trollhassel vitt. Stolsöverdrag är vanliga lakan som knöts runt stolarna. Häften, ljuslyktor, placeringskort och gåvan till gästerna har som ni ser inslag av den turkosa färgen. Gåvan till gästen blev en turkos organza-påse fylld med vita snöbolls-godisar. På borden ställde jag sedan sporadiskt ut små flaskor med vita ranunkler. Dukningen blev precis som jag tänkt mig, jag blev jättenöjd. 


Här satt vi, självaste brudparet.. :) 

Ljuslyktorna är vanliga i glas som prytts med spets och turkosa band. De varvades med gamla plåtkoppar.

Extra nöjd är jag över de små flaskorna med ranunkler, de har jag fixat genom jobbet. 



Massa kramar till er! 
/Anna 

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad fint det ser ut! Gillar trollhassel och att det ändå var så enkelt!:)
Kram

Anonym sa...

Hej Anna! Har hittat till din blogg, vilken fin dukning och Grattis till Nybliven fru / Jeanette