torsdag 3 december 2009

Vintermorgon...

Hej!
Idag uppenbarade sig en sån härlig röd himmel när solen gick upp så jag var tvungen att knäppa några kort.. Tyvärr kom jag inte på det förrän färgen hade mattats ner lite- tidigare var det häftiga kontraster med den lite mörka himlen och den knallröda färgen.. Det här är iallafall från vårt sovrumsfönster!

Målaren är inne på sin sista dag nu och oj vad dte har hänt grejer! Nu ska vi bara komma iordning- men det är ju det som är roligt! Det hade säkert gått ganska fort också, om det inte hade varit för praktiken.. som ska göras hela helgen...
Trots röran som råder försöker jag att få det lite juligt.. Sambon är dock tveksam till allt mitt pysslande och röjande- som äger rum överallt samtidigt.. Härom kvällen skulle han åka och träna...
Jag: Kan du inte stanna hemma- vi kan ju åka på bio eller göra något annat mysigt- det är faktiskt enda kvällen vi kan göra något ihop denna veckan..

Han: Och vad är det imorgon?
Jag: Jag ska på tjejkväll *ler*
Han: *Höjer på ögonbrynen*
och så skrattar vi båda åt mina prioriteringar
Han: Om du inte har något att göra kan du väl röja upp lite bland dina inventeringar du håller på med här på köksbänkarna- man får ju inte plats med en smörgås ens!


Här på mitt lilla bord är typ enda platsen jag har att ställa mina färdiga arrangemang just nu- där har detta otroligt avancerade pyssel hamnat. Behövs typ en instruktionsbok.. fniss.. iallafall för mig- som inte kan knyta rosetter.. hahaha.. men till slut blev jag ganska nöjd.



Vad är det här då? Kommer ni ihåg att jag nämnde att jag köpt något fint och gav ledtråden kyrkfönster? Här är en glimt av vad det kan vara.. den ska få komma upp snart snart.. =)

Nu ska jag gå och leta reda på ett par vantar- här är så kallt! Kan bero på att vi tagit bort några element nu när vi tapetserar.. 17,5 grader- det är ingen höjdar-värme direkt.. Men visst är det konstigt- på sommaren går vi i kortärmat när det är lika varmt. NU sitter jag med både fleecetröja och innetofflor, ja inte bara det alltså.. ;)
Kram på er alla från en blåfrusen..

8 kommentarer:

Photo by Maria sa...

17,5 hade vi igår morse inne och det är KALLT.. Hyj!! Hoppas ni snart kan få upp era element..

Pyssligt värre hos dig.. :-)

Kram
Mia

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hallå!! men guu så underbara bilder du tagit på rosa himlen..kram sussie

Lilla huset på prärien sa...

Här är också svinkallt verkligen. Har inga vinterdäck på bilen så idag fick jag vänta en halvtimme innan jag åkte till jobbet för att vägarna skulle tina upp lite :)

Önskar en härlig 2:a adventshelg!

Kram Jenny

lottens vita och gröna sa...

huvva vad kallt så, hoppas du nu inte blir sjuk!
känner igen er konversation, hihi pyssel måste ju få breda ut sig ju, fniss!

varmkram lotten

Domus Dulcis Domus sa...

Jag är glad att jag har en tvättstuga i källaren, där kan jag husera med mina pyssel och "skräpet" kan få ligga framme utan att det stör. Vacker himmel förresten..... kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vacker himmel!!

Känner igen det det med vantar på sig inomhus..när vi byggde övervåningen..o jag murade tegelväggen där uppe...var jag tvungen att pausa o ta på vantar..det var minus ute..o vui hade inga element uppe d
är än..hua så kallt det var!!!

Kram Millan♥

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Usch brr va kallt , jag hoppas du inte blivit förkyld nu !
Va härligt att det börjar dra ihop sig med måleriet , skönt när bara det roliga är kvar , iordningsställandet !
Ha det gott !
Kram/Lotta

Mariah sa...

Hej Anna!
Ett tips på en blog som är nystartad och som komma bli underbar att följa!!
www.houseofedeninterior.blogspot.com
Butiken ligger i Herrljunga, helt ljuvlig!!!! Kika in =)
Kram Mariah