onsdag 18 februari 2009

Detaljer från Österrike

God morgon!
Är det redan Onsdag? Jag förstår ingenting.. Dagarna bara springer ifrån mig känns det som. Kanske beror på all tvätt, uppackning, jobb, gympa och promenader jag ägnat mig åt sen jag kom hem.. =)
Jag sitter och tar morgonkaffet framför datorn, Frasse ligger och sover under stolen där jag sitter.. =) Gud vad jag saknade honom när vi var borta! Det är inte klokt vad man fäster sig vid dem..

Idag visar jag lite detaljer från en av de två topp-stugor som fanns på vår skidort. Här syns däremot att jag använt vår gamla digitalkamera (som för övrigt gick sönder samma dag vi kom hem, TUR att jag hunnit föra över bilderna!), en del av bilderna blev väldigt mörka och suddiga inomhus.




I båda topp-stugor hade man använt sig av gamla och robusta detaljer i inredningen (vilket jag älskar som ni vet! hihi) Här hade man t.ex. hängt gamla ko-klockor över restaurang-delen, den längst till vänster var verkligen jättestor, jag förstår inte hur en ko har kunnat ha den runt halsen utan att bryta nacken.. Uppe på hyllan längst till höger stod en massa gamla detaljer, här ser ni en liten spinnrock med tillhörande ull.

Här är en annan ko-klocka jag försökte fånga på bild. Undrar om man kan hitta sådana här i Sverige?
Här är en detaljbild på stolarna som fanns på detta ställe. Just nu undrar jag varför jag inte tog alla bilder i svartvitt.. hm..
Det var allt från detta ställe, här inne ville jag inte springa och vifta med kameran mer än jag redan gjorde. Nästa gång visar jag från den andra stugan, som är desto mysigare... =) Där trivdes jag...
Nu ska jag snart åka och jobba.
Kram /Anna

3 kommentarer:

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men va härliga bilder..kram snowwhite-sussie

Penseldraget sa...

hej
vilken mysig blogg du har...jätte fina bilder, ska fortsätta kolla lite ville bara lämna ett litet avtryck..
kram pia

annashusidingtuna sa...

Fina detaljbilder från er vintersemester!
Kram Anna