onsdag 28 januari 2009

Rund och vacker!

Hej!

Hoppas alla har det bra.. Som ni kanske har märkt har jag inte så mycket tid över till att blogga på veckorna nuförtiden. En anledning är som jag skrev i förra inlägget brist på ljus och därför brist på fotografering..

En annan anledning är att jag börjat jobba mer på dagarna och röra mig mer på kvällarna.. Några tjejer har gått ihop och hyrt gymnastiksalen här i byn en dag i veckan. Vi spelar bollsporter, leker lekar och tränar styrketräning om vartannat. Jag kan verkligen rekommendera er att göra detsamma, finns det något roligare än att röra på sig medan man leker och skrattar? En dag i veckan går jag dessutom på gympa i samma gymnastiksal. Resten av dagarna försöker jag ta mig ut att gå ut och gå promenader även när det är mörkt. Så förhoppningsvis kan jag bli av med lite kärlekshandtag, gäddhäng och volanger på kroppen i vår.

Jag har dock inte satt något krav på mig själv denna gång. Inga nyårslöften, träningsscheman, viktväktarmöten, gi-dieter, viktmål o.s.v. Jag har helt enkelt bara lovat mig själv att försöka tycka om mig själv lite bättre som jag är.. och vara snäll mot mig själv. Men det är svårt. Ibland undrar jag hur många procent av tankarna om mig själv (av mig själv) som är positiva?

Det är som jag har läst någonstans, att "var tacksam över de extra kilona, de betyder att du har mat på bordet" eller något liknande.. och visst är det så!

Sambon borde också vara tacksam över att ha något att hålla i när åskan går.. *fniss fniss*

Idag visar jag en favorit i repris, min kanna som jag fyndade på loppis i somras. Ni har sett den förut, men inte på så här nära håll.




Här är någon som är rund och vacker precis som hon är.. =)



Visst riktigt lyser det självsäkerhet från henne?



Nu ska jag krypa ner..
Kram /Anna

9 kommentarer:

Anonym sa...

Den var verkligen urtjusig! Lyckliga du! Så fin :)

Vad roligt, vi har saker gemensamt =) , båda heter Anna, båda fick "A piece of cake" i julklapp av våra män och du som jag har oxå fyndat en superbillig knopphylla! Tokigt va?

Fast min hylla var redan vit och kosta 10 kr så där slog jag dig, hihihi.

Ha det så bra kram Anna

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Tack för ett verkligen bra inlägg!!

Du har så rätt!!

Att tycka om sig är det absolut bästa!! Sen får man skaffa balans i livet till godsaker och motion..men det får vara balans på allt..

Jag tränade på min crosstrainer unde ett år..det var jäte bra träning..Slutade för denn va rpå lagning, sen sålde vi hus..orkade int emed träningne..Har nu gått upp säkert 5 kilo känns det som..Vet att börjar jag bara träna igen så blir det bra..träna lite varje dag så blir det inte en börda..
Men just nu, under ca 2 veckors tid har jag vart så trött i kroppen..har då låtit bli träningne..vill inte att det sk abli värre..men nu börjar jag bli sugen igen..får man upp inspiriationen på träning, så är det lättare att äta sunt, har jag märkt..
Att hyr EN HALL LÅTER JU Kkanon roligt..
ha en bra dag..nu ska jag till jobbet..
kram anna

Lilla huset på prärien sa...

Jag känner igen mig Anna! Vad duktig du är som är ut och går i det beckmörkret. Usch jag drar mig så för det... kallt o mörkt, inte mina favoriter precis. Det hade varit roligare om man hade någon att gå med men jag har bara min Ipod... Måste erkänna att jag faktiskt är lite mörkrädd... hemska män osv... usch. Nej helst vill jag gå på morgonen om jag kan och får. Det blir inte jätteofta tyvärr!

Sumo-Jenny (jag är också himla snäll mot mig själv *ler*)

rosenskära sa...

PRECIS så är det Anna! Man ska vara snäll mot sig själv, även om det kan vara svårt att komma igång med det! För snäll är man faktiskt när man rör på sig, har roligt och får frisk luft. Man måste bara upptäcka det...

Kannan är ljuvlig, en riktig klenod och ja, hon ser enormt självsäker ut, och hon har volanger!

Kramar/Lena

Grodmamman sa...

Visst är det så! Man måste lära sig att tycka om sig själv oavsett om man har några kilon för många eller ej. Jag kämpar också med detta och har väl kommit en bit på väg, men fortfarande är jag mycket självkritisk och har svårt för att tro att jag duger som jag är. Kämpa på!:)
Kram

Karin Krut sa...

Jaa!! den är verkligen jättefin. Lite svulstig och glamorös :)
Ha en skön helg
Kram Karin

annashusidingtuna sa...

Super söt!
Har man väl kommit igång att träna och hittat den form som passar en så blir det nästan som ett gift och man mår dåligt när träningen av olika anledningar inte blir av.
Kram Anna

Vitt och nött sa...

älskar din sunda inställning! så himla bra å lägga mer energi på å tycka om sig själv precis som man ä!! fler borde tänka som du!!

vilken härlig kanna! superduperfin :)

ha de gott!
kram ellen

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Anna TACK!!! Blir så glad och mallig för awardsen =) Du hade rätt... jag mår bättre nu!

men... HAHA fy fasiken vad jag mår dåligt då jag läser hur hurtig du är. Är så glad för dig, men jag börjar inse hur tragiskt lat JAG är. Nä nu måste jag börja röra på mig!
Du peppade mig =)

Ha en underbar helg Anna!

KRAM Anita